جهانیان از برکت قیام امام حسین(ع) درس آزادگی فرا گرفتند
کد خبر: 3919494
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹

جهانیان از برکت قیام امام حسین(ع) درس آزادگی فرا گرفتند

آیت‌الله علما گفت: از برکت قیام امام حسین(ع) است که مردم جهان پس از هراز و ۴۰۰ سال درس آزدگی را فرا گرفتند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه، امروز، ۶ شهریورماه در مراسم عزاداری که در حسینیه ثارالله سپاه نبی‌اکرم(ص) برگزار شد با بیان اینکه بالاترین هدیه‌ای که خداوند سبحان به انسان ارزانی داشته مسئله هدایت است، اظهار کرد: به برکت قیام امام حسین(ع) است که مردم جهان پس از هزار و ۴۰۰ سال درس آزادگی را فرا گرفتند و به این دلیل است که در طول تاریخ زورگویان هیچ‌گاه روی آرامش نداشته و همواره مردم آزادی‌خواه علیه آنان شوریده‌اند.

وی به اهمیت سرزین کربلا اشاره کرد و افزود: تمام سرزمین‌های دنیا در برابر عظمت کربلا هیچ است و علت آن خون سیدالشهدا(ع) است که عظمت به این سرزمین بخشیده و لذا باید به احترام کربلا از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

آیت‌الله علما تصریح کرد: درسی که مکتب سیدالشهدا(ع) به همه ما می‌دهد حفظ اسلام از گزند حوادث است و لذا می‌بینیم امام راحل و مقام معظم رهبری که تربیت شدگان این مکتب هستند هر چه می‌گویند همان است که اسلام به ما دستور داده است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه براساس نص صریح قرآن مقام امامت جایگاه بسیار والایی است، گفت: این مقام برای حضرت ابراهیم(ع) پس از مقام نبوت با برگزاری امتحانات بسیار سخت عطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha