5 اقدام اساسی امام سجاد(ع) در حفظ نهضت حسینی
کد خبر: 3922266
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵

5 اقدام اساسی امام سجاد(ع) در حفظ نهضت حسینی

امام جمعه یزد با اشاره به اقدامات امام سجاد(ع) در حفظ و نگهداری نهضت حسینی، گفت: امام در شرایطی سخت پنج اقدام اساسی را انجام دادند تا رسالت اصلی خود را انجام دهند.

5 اقدام امام سجاد(ع) در حفظ نهضت حسینیبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، 21 شهریورماه، در خطبه‌های نماز جمعه شهر یزد ضمن سفارش به تقوا و توصیه به پرهیز از گناه با اشاره به شهادت امام سجاد (ع) به روایتی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در کتاب انسان ۲۵۰ ساله، درباره اهل بیت یک انسانی را تصور کردند که ۲۵۰ سال عمر دارد و این انسان تمام برنامه‌ریزی براساس آنچه خدا معین کرده، انجام می‌دهد منتها هر کدام از ۱۲ امام ماموریت دارند در یک مسیر حرکت کرده و آن را کامل کنند و اسلام را بشناسانند .

وی ادامه داد: امام سجاد یکی از کسانی بودند که در زمانی قرار گرفتند که سخت‌ترین و پرحادثه‌ترین زمان‌ها بود و آن موقع زمانی بود که پس از پیروزی ظاهری یزید و شهادت امام حسین (ع) و به انحراف کشیدن مردم از اسلام و ولایت همراه بود، به نحوی که مسلمانانی که همراه امیرالمومنین و امام حسین (ع) بودند، اکنون دشمن ولایت و اهل بیت و اسلام شدند.

ناصری افزود: امام سجاد(ع) در این شرایط سخت باید با بهره‌گیری از نهصت حسینی اسلام واقعی را معرفی کند و لکه‌های ننگینی که اط سوی یزید و معاویه در اسلام به وجود آمده بود، را برگرداند لذا برنامه‌ریزی کاملی نیاز داشت.

امام جمعه یزد گفت: در این شرایط طبق گفته مورخان، امام سجاد(ع) چند اقدام را انجام داد که در حفظ و نگهداری نهضت حسینی و معرفی امام حسین و علی (ع) مثمر ثمر واقع شد که از آن جمله اینکه امام بسیار دعا می‌کردند و در این دعاها متعدد صلوات را بیان کرده و بدین گونه و به اسم دعا احکام و مسائل سیاسی و اجتماعی را بیان و برای مردم روشنگری می‌کردند، امام کنیزهای زیادی داشتند که در مدتی درباره ولایت و شناخت قرآن و امیرالمؤمنین(ع) آموزش می‌دیدند و سپس آنها را آزاد می‌کردند و گاهی کنیزها خود به حضرت مراجعه می‌کردند و آموزش دیده و پس از مدتی آزاد می‌شدند و همین کنیزها لشکریان امام سجاد(ع) شدند که برخی به شهادت رسیده و برخی از علمای بزرگ محسوب می‌شوند.

ناصری ادامه داد: بدین شیوه، حضرت رسالت خود را انجام می‌دادند و از سوی دیگر امام سجاد(ع) بسیار انفاق می‌کردند، به نحوی که فقرا را جمع می‌کردند و به آنها کمک و در ارتباط ولایت برای آنها صحبت می‌کردند و پنجمین اقدام اینکه امام بسیار گریه می‌کرد و از این طریق به بیان واقعه عاشورا و شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یارانش می‌پرداخت و فریاد مظلومیت امام حسین(ع) بود و مبارزه امام سجاد درباره تحریف‌ها و زنده کردن اصل ولایت بود.

وی با اشاره به اینکه ما اکنون به ولایت زنده‌ایم و مردم با توصیه‌های ولایت بیدار هستند و با همت بزرگی که حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) داشتند، بیدار ماندند گفت: مبادا به گونه‌ای عمل کنیم که دشمن در شبهه‌افکنی خود موفق شود و بتواند ما را نسبت به اصل دین غافل و سست کرده و به سمت خود بکشاند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: آمریکا در فلاکت افتاده و ترسیم‌کننده برنامه‌های او عده‌ای، صهیونیست هستند و راس برنامه آنها مخالفت با اسلام و دین اسلام و سلطه بر دین داشتن و تبعیض نژادی و مظلوم‌کشی است و اکنون در پرتگاه قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: عده‌ای اینگونه بیان می‌کنند که اگر فلانی رئیس جمهور شود، برای ما بهتر است اما هیچ کدام به نفع ما حرکت نمی‌کنند لذا ما باید بیدار باشیم و در مسیر الهی و اتکا به نفس حرکت کنیم، آمریکا در حال افول است و باید تاوان سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی را پس بدهد.

انتهای پیام
captcha