اولویت رسیدگی به مشكلات اجتماعی در مناطق كمتر برخوردار شیراز
کد خبر: 3922647
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

اولویت رسیدگی به مشكلات اجتماعی در مناطق كمتر برخوردار شیراز

فرماندار شیراز با بیان اینكه رسیدگی به مشکلات اجتماعی در مناطق کمتر برخوردار اولویت دارد، گفت: در مناطق کمتر برخوردار، انگیزه خدمت هم بیشتر است.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدرضا امیری، فرماندار شیراز امروز، 23 شهریورماه در بازدید از محله‌های كمتر برخوردار منطقه 2 شیراز بر اهمیت رسیدگی به مشكلات اجتماعی این مناطق تأكید كرد و گفت: رسیدگی به مشکلات اجتماعی در مناطق کمتر برخوردار شیراز اولویت دارد.

وی افزود: منطقه 2 شهرداری شیراز بزرگ‌ترین و متراکم‌ترین بافت مسکونی شیراز است که محله‌های متعدد، قومیت‌های متنوع و در عین حال بخش عمده‌ای از مناطق کمتر برخوردار شیراز را در خود جای داده است و همین مسئله، مسؤلیت دستگاه‌های اجرایی و متولی را در برقراری نظم، امنیت و رفاه ساکنین این منطقه بیش از پیش کرده است.

فرماندار شیراز با اشاره به اینکه در مناطق کمتر برخوردار، انگیزه خدمت هم بیشتر است بر استمرار چنین جلساتی با حضور مسؤلان اداراتی که می‌توانند نقشی در بهبود زندگی اهالی داشته باشند، تأکید و ابراز امیدواری کرد بتوانیم اینگونه بازدیدها و جلسات پیگیری را به‌گونه‌ای منسجم برنامه‌ریزی کنیم تا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شهردار شیراز نیز امکان حضور داشته باشند.

رئیس شورای اداری شهرستان شیراز، رسیدگی به مشکلات اجتماعی در مناطق کمتر برخوردار شیراز را یک ضرورت برشمرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به‌صورت موازی انجام می‌شود و ایجاد انسجام و یکپارچگی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با نگاهی محله‌محور و با تعامل گروه‌های جهادی، فرهنگی، آموزش و پرورش، بهزیستی، علوم پزشکی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذیربط در شرایط کنونی، اولویت کلان‌شهر شیراز به شمار می‌رود که لازم است شهرداری شیراز، فضای اداری مناسب به‌منظور فعالیت دستگاه‌های مذکور را تأمین كند.

امیری همچنین ضرورت تأمین مسکن محرومین را یادآور شد و گفت: با توجه به اعلام آمادگی شهرداری شیراز برای تأمین حداقل ۳ هکتار زمین در راستای تأمین مسکن محرومین، لازم است اداره‌کل راه و شهرسازی و کمیته امداد حضرت امام، به‌عنوان متولیان و مجریان پروژه احداث مسکن محرومین و نیازمندان، به‌طور جدی وارد عمل شوند.

 وی بر لزوم رفع مزاحمت‌ها و پاکسازی پارک‌ها از اراذل و اوباش توسط نیروی انتظامی و شهرداری تأكید كرد و گفت: در خصوص تأمین و احداث فضاهای ورزشی با تمهیدات استاندار فارس و پیگیری‌های انجام  شده و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، مشارکت دولت و تأمین زمین از سوی شهرداری، در آینده نزدیک گام‌های خوبی در راستای افزایش سرانه ورزشی در شیراز برداشته خواهد شد که نمایندگان مردم شریف شیراز در مجلس نیز از طریق مرکز پیگیری خواهند داشت.

فرماندار شیراز، مطالبه‌گری را حق مردم دانست و از مدیران دستگاه‌های اجرایی حاضر در جلسه خواست تا موضوع حمام تاریخی منطقه را تعیین تکلیف کرده و با حمایت عضو شورای شهر ناظر در منطقه، زمینه حضور سرمایه‌گذار با هدف ساماندهی بناهای قدیمی و تاریخی تسهیل شود.

وی در ادامه بر ساماندهی ضایعات فروشی‌ها تأكید كرد و گفت: با توجه به مصوبه شورای تأمین شهرستان و تأکید استاندارفارس و پیگیری‌های مستمر فرمانداری شیراز و در نهایت تعیین زمینی بعد از شهرک صنعتی شیراز، حجت تمام است و دستگاه‌های متولی و در رأس آن‌ها شهرداری شیراز، باید در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی مشاغل مزاحم سطح شهر به ویژه مناطق پرخطر و کمتربرخوردار اقدام كنند.

انتهای پیام
captcha