کرج پایتخت قرآنی کشور می‌شود؟
کد خبر: 3927123
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

کرج پایتخت قرآنی کشور می‌شود؟

مدیر روابط عمومی جامعه قرآنیان کرج تبدیل‌ این شهرستان را به پایتخت قرآنی، چشم‌انداز جامعه قرآنیان آن دانست و افزود: این هدف با تربیت قاریان نوجوان میسر خواهد شد.

کرج پایتخت قرآنی کشور می‌شود؟

حمیدرضا نظری، مدیر روابط عمومی جامعه قرآنیان کرج، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به تأسیس جامعه قرآنیان کرج، بیان کرد: ابراهیم جباری در دهه 60 جامعه قرآنیان کرج را با هدف ایجاد هم‌افزایی و رشد قاریان قرآن، استفاده بهینه از توانمندی‌های اساتید و بزرگان قرآنی تأسیس کرد.

وی تصریح کرد: دعوت از قاریان مصری، برگزاری کلاس‌های صوت و لحن به منظور ارتقای توان تخصصی قاریان تا سطح کشوری و بین‌المللی، برگزاری کرسی‌های تلاوت، گردهمایی‌های قرآنی و برگزاری اردوهای تربیت مربی قرآن‌کریم با هدف ارتقای آموزشی سطح تخصصی جامعه قرآنی کرج از جمله برنامه‌هایی‌اند که طی این سال‌ها توسط جامعه قرآنی کرج اجرا شده است.

نظری اظهار کرد: بسیاری از برنامه‌های جامعه قرآنی کرج از زمان تأسیس تاکنون همچنان اجرا می‌شود، اما پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به اختیار بودن به منظور تغییر ایجاد فضای مسموم مجازی به فضای قرآنی برای نوجوانان، جامعه قرآنیان کرج تغییر رویه داده و بیشتر فعالیت‌هایش را به گروه سنی نوجوانان معطوف کرده است تا آنان را بیش از پیش با قرآن و فرهنگ قرآنی آشنا کند.

وی تبدیل‌ شدن کرج به پایتخت قرآنی را چشم‌انداز جامعه قرآنیان کرج دانست و افزود: دستیابی به این هدف با تربیت قاریان نوجوان میسر خواهد شد. خوشبختانه جامعه قرآنیان کرج از زمان آغاز فعالیت تاکنون با داشتن استراتژی آموزش و سنجش دقیق توانسته قاریان نوجوان بسیاری تربیت کند که این قاریان توانسته‌اند در مسابقات مختلف مقام‌های خوبی کسب کنند، به طوری که اکثر برگزیدگان مسابقات قرآن کشوری و استانی در رده سنی 8 تا 14 سال تربیت‌یافته این جامعه هستند. جامعه قرآنیان کرج در حال حاضر 30 کانال تخصصی آموزش قرآن‌کریم دارد و در حوزه آموزش خودکفا عمل می‌کند و از استادانی که زمانی قرآن‌آموز این جامعه بودند برای آموزش استفاده می‌کند.

نظری به برگزاری چهارمین دوره مسابقات داخلی جامعه قرآنیان کرج اشاره کرد و گفت: این مسابقات به منظور ارزیابی عملکرد آموزشی قرآن‌آموزان برگزار شد که در این مسابقه 25 متسابق بعد از گذراندن مرحله مقدماتی به مرحله فینال راه یافتند. فینال مسابقات چهارم مهرماه در رشته قرائت تقلیدی با قضاوت استاد حاج «هادی محمدی‌فروزان» قاری بین‌المللی و استاد حاج «علی‌اکبر حنیفی» در حسینیه هیئت قافله اربعین با رعایت کامل پروتکل اجتماعی برگزار شد و در نهایت محمدمهدی شوندی، آتنا آریان‌پور، سیدمحمد سیدصادقی، خداداد کهن‌ترابی، معین اسدپور و حمیدرضا نظری در این دوره از مسابقات موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

انتهای پیام
captcha