عمل به تکلیف؛ درس اربعین
کد خبر: 3927546
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

عمل به تکلیف؛ درس اربعین

مدرس حوزه علمیه مازندران گفت: مبارزه عملی با فساد، عمل به تکلیف، افشاگری علیه ظلم و ستم، حفظ و یاد و خاطره شهادت از سوی بازماندگان شهدا و وارثان انقلاب از درس‌های مهم اربعین حسینی است.

1به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی حوز علمیه مازندران، حجت‌الاسلام عباس بابائیان، مدرس حوزه علمیه مازندران عصر دیروز 14 مهرماه در دیدار جمعی از فعالان جبهه فرهنگی، گفت: مبارزه عملی با فساد، عمل به تکلیف، افشاگری علیه ظلم و ستم، حفظ و یاد و خاطره شهادت از سوی بازماندگان شهدا و وارثان انقلاب از درس‌های مهم اربعین حسینی است.

وی افزود: امروز یکی از وظایف مهم ما بازشناسی صحیح اربعین و کارکرد آن در جامعه است و باید مطالعه عاشورا و بازخوانی آن، جریان سازی اربعین، ظرفیت سازی و نمادسازی اربعین، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

بابائیان با اشاره به اینکه اربعین حسینی برای اهل معرفت و سالکین الی‌الله و دوستان اهل بیت(ع) سیر مقامات معنوی و ذوب شدن در وجود، ولی خدا است، تصریح کرد: در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا پیاده‌روی اربعین حسینی تعطیل شده است باید این حرکت عظیم همچنان زنده و پویا باقی بماند.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور را فاصله گرفتن از آموزه‌های وحیانی و قرآنی دانست و افزود:  اگر ارزش‌های الهی و انقلابی در جامعه تقویت شود به راحتی می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

مدرس حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه متأسفانه برخی‌ها در کشور همه مشکلات امروز را به دیگران نسبت می‌دهند، افزود: این که جریان واداده،  ناکارآمدی، بی‌تدبیری‌های خود را به پای آرمان انقلاب اسلامی می‌نویسند، آدرس غلط دادن به مردم است.

بابائیان با اشاره به اینکه هفت سال از عمر دولت فعلی می‌گذرد و متأسفانه قدمی برای بهبود معیشت مردم برداشته نشده است، اظهار کرد: عامل مشکلات امروز کشور واشنگتن نیست، آقایان به جای واشنگتن پرستی برای علاج مشکلات از ظرفیت و توان داخلی بهره گیرند.

مدرس حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه فرزندان همین کشور در هشت سال دفاع مقدس با دستان خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی و مقاومت کردند و به پیروزی رسیدند، تصریح کرد: اگر همان نگاه و روحیه در میان مسئولان امروز کشور وجود داشت، شرایط ما این گونه نبود.

 بابائیان با بیان اینکه عملکرد ضعیف مسئولان موجب کاهش ارزش پول ملی کشورمان شده است، گفت: متأسفانه همان‌هایی که امروز به مردم ما آدرس کاخ سفید را می‌دهند با اعتماد به آمریکا این خسارت‌های سنگین را به کشور تحمیل کردند.

وی با بیان اینکه مبارزه با تحریم اقتصادی دشمن کار جهادی همراه با تدبیر می‌خواهد، افزود: اگر می‌خواهیم در برابر تحریم‌های اقتصادی دشمن پیروز شویم باید بیداری و بصیرت همراه با عمل به تکلیف و امید، مردمی سازی اقتصاد، قطع وابستگی به درآمد‌های نفتی و همچنین استفاده از کالا‌های داخلی را مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha