کاهش میانگین سنی بستری‌های مشکوک به کرونا در یزد
کد خبر: 3931436
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳

کاهش میانگین سنی بستری‌های مشکوک به کرونا در یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از کاهش میانگین سنی بستری‌های مشکوک به کرونا از ۶۳ سال به ۵۱ سال در استان خبر داد.

کاهش میانگین سنی بستری‌های مشکوک به کرونا در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، ابراهیم سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد 5 آبان ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان یزد نسبت به جمعیت، رتبه اول کشوری در مبتلایان به کرونا را دارد گفت: در حال حاضر 684 بیمار مشکوک به کرونا در بخش‌های مختلف درمانی بستری هستند که از این تعداد 141 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند و 61 نفر در اورژانس بستری هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 12 هزار و 884 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که 4900 نفر بستری شدند، البته در خصوص فوتی‌ها نیز هنوز به موج این آمار نرسیده‌ایم.

سلمانی ادامه داد: طی چهار روز اخیر بیشترین شناسایی افراد مثبت بستری در شهرستان یزد و تعداد 181 نفر بوده است و شهرستان میبد با 50 نفر بستری، مهریز 25 نفر بستری، ابرکوه 24 نفر بستری و خاتم با 14 نفر بستری جزو شهرستان‌های بحرانی استان یزد هستند که بیشترین تعداد مثبت کرونای بستری را داشتند و البته بدین معنا نیست که دیگر شهرستان‌ها وضعیت خوبی دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه همه شهرستان‌های استان یزد در وضعیت قرمز و بحرانی به سر می‌برند و این در حالی است که در موج اول بیماری بستری‌ها 63 سال بود اما در حال حاضر و موج سوم به 51 سال رسیده و نشان می‌دهد افراد جوان آیین نامه‌های بهداشتی را کمتر رعایت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به ابتلای کادر درمان به این ویروس منحوس گفت: تاکنون 170 نفر نیروی بهداشتی و 645 نفر نیروهای درمانی درگیر بیماری کرونا شده‌اند که از این تعداد 43 نفر پزشک و 414 نفر پرستار هستند و شهید شمس‌الدینی از بسیج جامعه پزشکی و شهید مرضیه محمدی از کادر بهداشتی شهید مدافع سلامت استان یزد هستند.

وی با اشاره به برخورد با اماکنی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند گفت: در مهرماه سال جاری 198 مورد تعطیلی و پلمب انجام شد که بیشترین تعداد مربوط به شهرستان یزد با 152 مورد و 14 مورد مربوط به شهرستان‌های بافق و خاتم و بقیه شهرستان‌ها زیر 10 مورد بوده است.

سلمانی بیان کرد: همچنین از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون 15 هزار و 152 مورد بازدید انجام شده و دو هزار و 452 مورد اخطار نیز صادر شده است .

انتهای پیام
captcha