مجمع اساتید قاریان ملایر هتک حرمت به پیامبر(ص) را محکوم کرد/ برگزاری پویش قرآنی تلاوت‌های کوتاه قاریان همدانی
کد خبر: 3932761
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

مجمع اساتید قاریان ملایر هتک حرمت به پیامبر(ص) را محکوم کرد/ برگزاری پویش قرآنی تلاوت‌های کوتاه قاریان همدانی

قاری برجسته قرآن کریم در ملایر گفت: یکی از وظایف جامعه قرآنی کشور جهت محکومیت اهانت به پیامبر مهربانی‌ها می‌تواند برگزاری پویش‌های مختلف قرآنی با موضوع وحدت، همدلی و ... جهت گسترش فرهنگ ناب قرآنی در فضای مجازی باشد.

مجمع اساتید قاریان ملایر هتک حرمت به پیامبر(ص) را محکوم کرد/ برگزاری پویش قرآنی تلاوت‌های کوتاه قاریان همدانیاحسان بیات، قاری برجسته قرآن کریم در ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با استناد به آیه 107 سوره مبارکه انبیا «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ و (ای رسول) ما تو را نفرستادیم مگر آنکه رحمت برای اهل عالم باشی» اظهار کرد: قرآن کریم کتاب سعادت بشریت است و هر انسانی که آن را بخواند مسیر عزت و رستگاری و ظلم‌ستیزی را می‌یابد و آشنایی با سیره نبوی کرامت انسانی و حقیقت را می‌آموزد.
وی افزود: توهین به ساحت مقدس حضرت رسول (ص) و قرآن کریم موجب تأسف و ناراحتی مسلمانان می‌شود و دل وجدان‌های بیدار و انسان‌های آزاده و مسلمانان جهان را جریحه‌دار و پرخون می‌کند.
بیات بابیان اینکه متأسفانه در این روزها شاهد کینه‌توزی دشمنان نسبت به پیامبر اسلام و قرآن کریم هستیم، تصریح کرد: اهانت به پیامبر مهربانی‌ها این اسوه حسنه و خوبی‌ها، اهانت به ارزش‌های انسانی و اخلاقی است که باهدف پلید ارائه چهره غیرواقعی از اسلام ناب محمدی همراه است.
این قاری مطرح قرآن کریم گفت: مجمع اساتید قاریان و حافظان شهرستان ملایر ضمن تبریک میلاد حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت به عموم مسلمانان جهان، اهانت به ساحت مقدس و نورانی پیامبر مهربانی و اخلاق را به‌شدت محکوم نموده است.
بیات بیان کرد: این مجمع از خداوند متعال برای عموم امت اسلامی، توفیق فهم صحیح سلوک اجتماعی، سیاسی و اخلاقی پیامبر اعظم (ص) و حرکت در مسیر نورانی آن حضرت را مسئلت نموده و در پایان اعلام می‌دارد «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن».
این قاری ملایری گفت: یکی از وظایف جامعه قرآنی کشور برای محکومیت این اهانت در این روزها می‌تواند برگزاری پویش‌های مختلف قرآنی با موضوع وحدت، همدلی و ... جهت گسترش فرهنگ ناب قرآنی در فضای مجازی باشد تا هر کس به هر نحوی ارادت خودش را به ساحت مقدس پیامبر اسلام و قرآن نشان دهد.
وی با اشاره به فعالیت‌های مجمع اساتید و قاریان و حافظان شهرستان ملایر در هفته وحدت از برگزاری جشنواره و پویش قرآنی خبر داد و گفت: در این پوشش قاریان با تلاوت‌های زیبای قرآن کریم از سراسر استان تلاوت‌های کوتاه خودشان را در صفحه اینستاگرام مجمع قاریان ملایر منتشر می‌کنند.
وی گفت: قرار بر این است که هم‌زمان با روز ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) تلاوت‌های منتخب مورد ارزیابی قرار گیرد و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا شود.

انتهای پیام
captcha