هم‌صدایی علما در پیگیری مطالبات مردمی پایه‌های وحدت را مستحکم می‌کند
کد خبر: 3932865
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

هم‌صدایی علما در پیگیری مطالبات مردمی پایه‌های وحدت را مستحکم می‌کند

نماینده ولی فقیه در سیستان‌و بلوچستان گفت: هم‌صدایی علمای شیعه و سنی در پیگیری مطالبات مردمی و همچنین در کنار آن، بیان خدمات نظام، می‌تواند پایه‌های وحدت را در استان مستحکم ساخته و انس و الفت میان شیعه و سنی را افزایش دهد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان امروز، 12 آبان‌ماه در همایش ائمه جمعه و جماعات، مدیران حوزه‌ها و امیران جماعت تبلیغ شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه و منطقه سیستان که در محل سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد، گفت: حضور علمای برجسته شیعه و سنی در استان یک برکت است که ظرفیتی برای رفع مشکلات استان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اگر علمای شیعه و سنی وارد میدان شده و برنامه‌های مشترکی در سطح استان اجرا کنند، می‌تواند زمینه همکاری‌های مشترک نخبگان شیعه و سنی در عرصه‌های تحقیقاتی و عملی را فراهم کند که این امر علاوه بر رفع مشکلات استان، می‌تواند وحدت را مستحکم سازد.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: در این استان مشکلات فراوانی وجود دارد مانند کمبود امکانات و زیرساخت‌های ضعیف، جمعیت بالای بازماندگان از تحصیل، کمبود فضای آموزشی و معضل حاشیه‌نشینی، این مشکلات نیاز به پیگیری دارد و علما می‌توانند در این زمینه بسیار مؤثر باشند.

وی افزود: هم‌صدایی علمای شیعه و سنی در پیگیری مطالبات مردمی و همچنین در کنار آن، بیان خدمات نظام، می‌تواند پایه‌های وحدت را در استان مستحکم ساخته و انس و الفت میان شیعه و سنی را افزایش دهد.

محامی اظهار کرد: در شرایط فعلی که ویروس کرونا همه جوامع را درگیر کرده و طبقات مختلف، تحت تأثیر قرار گرفته‌اند،  نیاز مبرم به ورود خیران داریم تا آلام مردم را تسکین دهند و در این زمینه نیز علما می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند.

وی گفت: علما باید در این شرایط، احساس مسئولیت کرده و مردم و خیران را به سمت کمک به نیازمندان سوق دهند و شرایط را برای انجام کمک‌های مؤمنانه و اقدامات مشترک در این زمینه فراهم کنند.

امام جمعه زاهدان در ادامه ضمن محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول اکرم(ص)، بیان کرد: این‌گونه اقدامات نتیجه هراس غرب از رشد اسلام‌گرایی است، بنابراین باید با همتی مضاعف، بیش از گذشته نسبت به معرفی اسلام ناب اقدام کرد و دنیا را با شخصیت آن پیامبر رحمت آشنا ساخت.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: تلاش پیامبر(ص) برای رشد فکری، ایمانی، اعتقادی، اخلاقی مردم و به تعبیری کار فرهنگی بود که این مهم امروز کار من و شماست. من و شما که عالم دین هستیم، بیش از هر کسی مسئولیت داریم تا امروز نسل جوان را از شبهات و انحرافات فکری نجات دهیم و آنان را در مقابل حملات پی در پی فرهنگی دشمن، بیمه کنیم.

انتهای پیام
captcha