تقویت پژوهش؛ راهکار ایجاد تحول در حوزه
کد خبر: 3934372
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
مدیر حوزه علمیه مازندران بیان کرد:

تقویت پژوهش؛ راهکار ایجاد تحول در حوزه

مدیر حوزه علمیه مازندران بحث تحول در حوزه را به عنوان یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری بیان کرد و افزود: این مهم با تقویت تحقیق و پژوهش تحقق می‌یابد.

1به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران، 20 آبان‌ماه در نشست تجلیل از طلاب و اساتید برگزیده دوره پژوهش تابستانه حوزه علمیه استان با مهم ارزیابی کردن مقوله پژوهش در حوزه، گفت: خوشبختانه در طول سال‌های اخیر شاهد یک نگاه ویژه‌ای به موضوع پژوهش هستیم و امروز آثار و برکات این مسئله کاملاً مشهود است.

وی با بیان اینکه امروز همه بخش‌های حوزه به ضرورت تقویت پژوهش در سطح مدارس علمیه اذعان دارند، افزود: بحث تحول در حوزه به‌عنوان یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری در حوزه نیز با تقویت تحقیق و پژوهش تحقق خواهد یافت.

ابوترابی، پژوهش را عامل رشد و شکوفایی علمی حوزه دانست و تصریح کرد: طلاب برای رسیدن به مدارج عالی در حوزه باید با مهارت‌های پژوهشی بیشتر آشنا شوند.

وی برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های پژوهشی را یکی از راهکار‌های مناسب برای تقویت پژوهش در سطح مدارس علمیه دانست و افزود: با توجه به شرایط خاص کرونایی کشور، باید از ظرفیت‌های جایگزین برای تقویت پژوهش در سطح مدارس علمیه بهره گرفته شود.

ابوترابی با بیان اینکه حفظ و تقویت جایگاه علمی حوزه در گرو نگاه پژوهشی در فعالیت‌های آموزشی حوزه است، گفت: به‌طور حتم توجه و حمایت از طلاب پژوهشگر می‌تواند انگیزه‌های یک طلبه برای گرایش بیشتر به امر تحقیق و پژوهش را تقویت کند.

وی با بیان اینکه استعداد‌ها و نخبگان پژوهشی در سطح مدارس علمیه استان در حال شناسایی هستند، اظهار کرد: جشنواره‌ها و نشست‌های علمی پژوهشی از جمله مهم‌ترین راهکار‌های شناسایی طلاب پژوهشگر در حوزه است.

انتهای پیام
captcha