پایش مؤسسات قرآنی اهواز در حال انجام است/ نیاز مؤسسات به توانمندی محتوایی
کد خبر: 3935989
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴

پایش مؤسسات قرآنی اهواز در حال انجام است/ نیاز مؤسسات به توانمندی محتوایی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهواز با بیان اینکه ارزیابی و پایش اطلاعات مؤسسات قرآنی در سراسر استان و از جمله در اهواز در حال انجام است‏، گفت: در سه روز گذشته از 24 مؤسسه قرآنی اهواز بازدید کردیم و در این بازدیدها، مکان مؤسسه‏، امکانات، تعداد قرآن‌آموزان، سطح علمی مؤسسه و مربیان بررسی شد.

پایش مؤسسات قرآنی اهواز در حال انجام است/ نیاز مؤسسات به توانمندی محتواییحجت‌الاسلام محمدامین منابی‏، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهواز در گفت‌وگو با ایکنا خوزستان با بیان اینکه ارزیابی و پایش اطلاعات مؤسسات قرآنی در سراسر استان و از جمله در اهواز در حال انجام است‏، گفت: در این پایش وضعیت مؤسسات قرآنی قبل از شیوع کرونا و بعد از آن بررسی و مشکلات آنها را رصد می‌کنیم.

وی اظهار کرد: برخی از مؤسسات قرآنی شهرستان فعالیت‌های خوبی در این مدت داشتند و فعالیت برخی دیگر نیز کاهش پیدا کرده بود. برخی مؤسسات نیاز به کمک محتوایی و برخی نیز به امکانات نیاز داشتند. در سه روز گذشته از 24 مؤسسه قرآنی اهواز بازدید کردیم و در این بازدیدها، مکان مؤسسه‏، امکانات، تعداد قرآن‌آموزان، سطح علمی مؤسسه و مربیان بررسی شد.

منابی درباره هدف این پایش گفت: این پایش از سوی سازمان دارالقرآن الکریم کشور در حال انجام است و در استان با همکاری اتحادیه مؤسسات قرآنی شروع شده است. هدف این کار سطح‌بندی مؤسسات و برقراری عدالت در توزیع امکانات است. در این پایش بررسی می‌کنیم که آیا مؤسسه قرآنی قادر به ادامه فعالیت خود به عنوان یک مؤسسه است یا لازم است به خانه قرآنی تبدیل شود؟ در چه زمینه‌ای آموزش تخصصی دارد یا نه.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهواز ادامه داد: طی بازدیدهای انجام شده یکی از نیازهای عمده مؤسسات قرآنی در اهواز، توانمندی در عرصه محتوایی است. مؤسسات قرآنی مدتها است نیازمند آموزش‌های به روز در دو سطح قرآن‌آموزان و مربیان هستند. مسائل و کمبودهای مادی نیز در بین مؤسسات زیاد بود.

انتهای پیام
captcha