ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی سمنان
کد خبر: 3936136
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی سمنان

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا از ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به شهرستان‌های قرمز و نارنجی این استان و جریمه متخلفان خبر داد.

ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته پور،جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا استان، شب گذشته 28 آبان در جمع خبرنگاران گفت: ورود خودروهای پلاک شخصی و غیربومی به شهرستان‌های قرمز و نارنجی استان سمنان ممنوع است و در صورت عدم رعایت این قانون متخلفان محکوم‌به پرداخت جریمه می‌شوند.

وی مبلغ جریمه را ۵۰۰ هزارتا یک‌میلیون تومان دانست و افزود: اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کرونا در دستور کار قرار دارد.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا استان با تأکید بر اینکه این طرح به‌صورت گسترده از روز شنبه اول آذرماه و با توجه به نوع رنگ‌بندی در هر شهرستان اجرایی خواهد شد، افزود: بر اساس این طرح محدودیت‌هایی در محورهای تردد، فعالیت اصناف و کسبه و نیز فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی اعمال می‌شود.

خجسته‌پور با تاکید بر اینکه شهروندان باید از تردد غیرضروری و به‌ویژه تردد به شهرهای نارنجی و قرمز پرهیز کنند، متذکر شد: در شهرهای با رنگ‌بندی قرمز صرفاً مشاغل و اصناف گروه یک شامل مراکز ضروری و موردنیاز مردم حق فعالیت داشته و سایر گروه‌ها اجازه هیچ‌گونه فعالیت حضوری در مراکز اقتصادی و تجاری خود را نخواهند داشت.

به گفته وی؛ در شهرهای دارای رنگ‌بندی نارنجی نیز گروه‌های سه و چهار حق فعالیت حضوری را ندارند و فعالیت گروه‌های شغلی یک و دو بلامانع است که بر این اساس در ادارات و سازمان‌های مستقر در شهرهای دارای رنگ‌بندی قرمز یک‌سوم کارکنان، در شهرهای دارای رنگ‌بندی نارنجی ۵۰ درصد و در شهرهای دارای رنگ‌بندی زرد نیز دوسوم کارکنان در محل کار خود حضورداشته و مابقی کارکنان به‌صورت دورکاری انجام‌وظیفه می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه در تمام مدت اعمال محدودیت‌های کرونایی فعالیت مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها به‌صورت کاملاً غیرحضوری و در بستر سامانه‌های مشخص‌شده در وزارت آموزش‌وپرورش و علوم تحقیقات و فناوری برقرار است، گفت: هیچ مرکز آموزشی حق برگزاری رده‌های حضوری تحت هیچ شرایطی را ندارند.

خجسته‌پور  گفت: در مورد ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا پنج بامداد روز بعد در شهرهای دارای رنگ‌بندی قرمز نیز برقرار می‌شود که این ممنوعیت باهدف جلوگیری از تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی بوده و مدیریت اجرای دقیق و درست آن نیز بر عهده‌ی فرمانداران شهرستان‌های استان است.

وی بابیان اینکه افراد شاغلی که در ساعات یادشده با خودروی شخصی در محل کار و فعالیت خود حضور دارند باید با هماهنگی فرمانداری‌های هر شهرستان نسبت به اخذ مجوز و برگه تردد اقدام کنند، یادآور شد: طرح محله محوری مقابله با کرونا موسوم به طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در دست اجرا قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: این طرح از روز شنبه اول آذرماه در محور حمایت، نظارت و مراقبت خانواده‌ها از یکدیگر و همچنین اعضا و ساکنین هر محله از یکدیگر در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

خجسته‌پور با بیان اینکه فرماندهی اجرای این طرح با فرماندار و جانشینی رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان بوده و مسئولیت فرماندهی اجرای عملیات مربوط به طرح نیز بر عهده فرماندهان سپاه و بسیج هر شهرستان هست، اظهار کرد: این طرح با همراهی هلال‌احمر، سازمان‌های مردم‌نهاد، شوراهای محلات و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha