فراگیر شدن آموزش‌های قرآنی در فضای مجازی / مشکلات اینترنتی و پشتیبانی ضعیف نرم‌افزارهای آموزشی
کد خبر: 3936597
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱

فراگیر شدن آموزش‌های قرآنی در فضای مجازی / مشکلات اینترنتی و پشتیبانی ضعیف نرم‌افزارهای آموزشی

مدیر اجرایی مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز با تأکید بر فراگیرتر شدن آموزش‌های قرآنی در فضای مجازی و امکان دسترسی مناطق دورافتاده به جلسات تخصصی،‌ گفت: مشکلات اینترنتی و پشتیبانی ضعیف نرم‌افزارها و برنامه‌های آموزشی مشکل عمده ما در این مسیر است.

فراگیرتر شدن برنامه‌های موسسه امام رضا(ع) در فضای مجازی / آماده

صادق شوهانی، مدیر اجرایی مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره وضعیت آموزش مجازی قرآن بعد از گذشت 9 ماه از تعطیلی کلاس‌های حضور مؤسسات قرآنی گفت: با آغاز شیوع کرونا بخش آموزشی مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) مانند بسیاری از مؤسسات دیگر فعالیت خود را متوقف کرد، اما از فروردین سال ۹۹ تلاش کردیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و به فعالیت‌های مجازی روی آوردیم.

شوهانی اظهار کرد: زمانی که جلسات مؤسسه قرآنی به صورت حضوری برگزار می‌شد، ۹۹ درصد مخاطبان و قرآن‌آموزان ما از شهرستان اهواز بودند، اما در حال حاضر از سراسر شهرهای استان و از بیرون استان نیز از این دوره‌ها استقبال شده است.  در حال حاضر قرآن‌آموزانی از شهرهای مختلف کشور مثل همدان، مشهد، گنبدکاووس و زاهدان با جلسات ما همراهی می‌کنند. از استانمان نیز مخاطبان زیادی به ویژه از شهرهایی چون رامشیر، آبادان و خرمشهر داریم. برگزاری مجازی کلا‌س‌ها و جلسات قرآنی این امکان را به وجود آورده که علاقه‌مندان در روستاها و مناطق دورافتاده بتوانند از جلسات تخصصی قرآن بهره‌مند شوند و ما بازخورد خوبی را از فعالیت آموزشی در فضای مجازی دریافت کرده‌ایم.

وی معضل عمده در ادامه آموزش مجازی قرآن را مشکلات مربوط به اینترنت دانست و گفت: جلسات جمعه شب‌های مؤسسه فراگیر شده و شخصیت‌هایی از خارج کشور نیز در برنامه ما حضور دارند اما قطع و وصل شدن اینترنت باعث پایین آمدن کیفیت پخش زنده جلسه شده است. همچنین، پشتیبانی برنامه‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی ضعیف است.

شوهانی با بیان اینکه استقبال از دوره‌های مؤسسه نسبت به ماه‌های اول شیوع کرونا بیشتر شده است، افزود: اوایل شروع کلاس‌ها در فضای مجازی، قرآن‌آموزان اعتمادی به آموزش مجازی نداشتند، اما در حال حاضر اعتماد کرده‌اند و متوجه شده‌اند که فضای مجازی اختلالی در یادگیری آنها ایجاد نمی‌کند. فعالیت در این فضا آموزش ما را فراگیرتر کرده است و همچنان فعالیت خود را ادامه می‌دهیم، چراکه توانسته‌ایم از افراد بسیاری که در مناطق محروم از جلسات تخصصی قرآن بی‌بهره هستند حمایت کنیم.

مدیر اجرایی مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز با تأکید بر ضرورت تعامل قاریان در فضای مجازی برای معرفی هر چه بیشتر فعالیت‌های قرآنی، تصریح کرد: قاریان می‌توانند فعالیت‌های قرآنی را تبلیغ کنند و باعث جذب دیگر مخاطبان به جلسات آموزشی ما یا دیگر مؤسسات قرآنی شوند اما متأسفانه این اتفاق رخ نداده است. جامعه قرآنی باید بداند که ما زمانی می‌توانیم در اینستاگرام خود را به جهان معرفی کنیم که تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشیم و برنامه‌ها را تبلیغ کنیم.

انتهای پیام
captcha