مطالبه مغفول‌مانده تشکیل «بسیج جامعه قرآنی»/ جای خالی ارتقا محتوای فکری و اخلاقی
کد خبر: 3937268
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

مطالبه مغفول‌مانده تشکیل «بسیج جامعه قرآنی»/ جای خالی ارتقا محتوای فکری و اخلاقی

یک فعال قرآنی با بیان اینکه تشکیل «بسیج جامعه قرآنی» مطالبه مغفول‌مانده جامعه قرآنی است، گفت: حافظ و قاری قرآن فقط نباید در کار ترتیل و صوت و لحن باشد بلکه از نظر محتوایی هم باید قوی باشد تا بتواند رسالت خود را که تبلیغ و ترویج قرآن کریم است، انجام دهد و خود را نیز از انحرافات حفظ کند.

مطالبه مغفول‌مانده تشکیل «بسیج جامعه قرآنی»/ جای خالی ارتقا محتوای فکری و اخلاقی

ماجد نصری، فعال قرآنی و قاری قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با تأکید بر تشکیل «بسیج جامعه قرآنی» آن را مطالبه فعالان قرآنی دانست که باید هم از سوی مسئولان در بسیج و هم از سوی بزرگان جامعه قرآنی پیگیری شود.

وی گفت: ما در فضای قرآنی کار تشکیلاتی قرآنی، منسجم و علمی انجام ندادیم و در همان ظاهر تلاوت و حفظ باقی مانده‌ایم. پرداختن به موضوعاتی و رشته‌هایی مثل صوت و لحن، حفظ و قرائت قرآن کریم باید باشد و باید بیشتر هم در این زمینه کار شود اما پرداختن به مسائل محتوایی  در این میان مغفول مانده است. 

نصری افزود: موضوع راه‌اندازی بسیج جامعه قرآنی مطالبه‌ای است که سال‌ها مغفول مانده است؛ یک فعال قرآنی باید از نظر محتوایی هم قوی باشد که بتواند رسالت خودش را ادا کند. فعالان قرآنی نباید سطحی‌نگر و قشری باشند و فرد قرآنی پوسته و ظاهر از قرآن داشته باشد اما محتوایش افکار دیگری باشد. 

نفر دوم مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در سال 93، گفت: متأسفانه در جامعه قرآنی انسجام و هدایت‌گری مشخصی که بتواند مسیر را به درستی تبیین کند وجود ندارد؛ حافظ و قاری قرآن فقط نباید در کار ترتیل و صوت و لحن باشد بلکه از نظر محتوایی هم باید قوی باشد تا بتواند رسالت خود را که تبلیغ و ترویج قرآن کریم است، انجام دهد و خود را نیز از انحرافات حفظ کند. 

دارنده رتبه نخست مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه، بیان کرد: تنها تجمعی که باعث می‌شود قرآنیان دور هم جمع شوند، برگزاری مسابقات اوقاف است که آن هم سالانه یکبار برگزار می‌شود. در این میان جای برنامه‌های جامع به منظور کار کردن بر روی فکر، مسائل اخلاقی و رفتاری بسیار اندک هستند. در دیداری که سال ۹۶ خدمت مقام معظم رهبری داشتیم تنها صحبت من با ایشان همین بود که جای بسیج جامعه قرآنی در کشور خالی است. باید بسیج در این زمینه ورود و دخالت کند تا عرصه قرآنی را بیشتر مردمی کند.

وی با بیان اینکه تشکیل بسیج جامعه قرآنی باید از سوی استادان و پیشکسوتان قرآنی به صورت نامه و مطالبه پیگیری شود، افزود: در حال حاضر که سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، حافظ کل قرآن کریم است و قرارگاه قرآنی نور را برای پیگیری کارهای قرآنی در سپاه راه‌اندازی کرد، وقت آن است که جامعه قرآنی این مطالبه خود را مطرح کند و حتما هم سردار از این موضوع استقبال می‌کند.

انتهای پیام
captcha