ترور دانشمندان وقفه‌ای در توسعه علمی کشور ایجاد نمی‌کند
کد خبر: 3938114
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷

ترور دانشمندان وقفه‌ای در توسعه علمی کشور ایجاد نمی‌کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با شهادت دانشمندان ایرانی راه آنها متوقف نخواهد شد، افزود: آنها با روحیه جهادی و انقلابی دانشجویان بسیاری تربیت کردند که ادامه‌دهنده راهشان خواهند بود.

اتفاق نظر نمایندگان مجلس آذربایجان‌غربی بر عدم اعتماد به صهیونیست‌ها و گرفتن انتقام از آنها امروزه با توجه به رشد جمعیت و رو به پایان بودن سوخت‌های فسیلی، استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای تأمین نیازهای افراد به یکی از اولویت‌های مهم دولت‌‌ها تبدیل شده است و از این رو دستیابی به فناوری انرژی هسته‌ای با توجه به پیچیدگی‌های خاص در عصر جدید برای تأمین نیازهای دارویی و انرژی هر کشوری موجب به وجود آمدن یک رقابت علمی بین دولت‌ها شده است. 

جمهوری اسلامی ایران نیز از سال‌ها پیش با کمک جوانان این سرزمین موفق به دستیابی به فناوری انرژی هسته‌ای شد. از این رو استکبار جهانی که تحمل پیشرفت کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای اسلامی را ندارد سعی کرد با انواع روش‌ها از جمله تحریم مانع پا گرفتن این صنعت مهم در ایران شود، اما با عزم و اراده جوانان و دانشمندان این سرزمین و حمایت‌های مقام معظم رهبری و مردم، انرژی هسته‌ای در کشور روز به روز پیشرفت کرد، تا جایی که رژیم صهیونیستی این بار چاره را در ترور دانشمندان ایران اسلامی دید و با ترور شهید «مسعود علی‌محمدی»، نقشه شوم خود را عملی کرد. «مجید شهریاری»، «مصطفی احمدی‌روشن» و «داریوش رضایی‌نژاد» اهداف بعدی صهیونیست‌ها در عملی کردن این ترورها بود و در آخرین اقدام نیز «محسن فخری‌زاده مهابادی»، دانشمند برجسته‌ ایرانی را به شهادت رساندند.

در این ارتباط ایکنا آذربایجان‌غربی، گفت‌وگویی با نمایندگان مردم آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی داشته است که در ادامه می‌خوانید:

مهدی عیسی‌زاده، نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه رسیدن به فیض شهادت آرزوی همه آزادمردان است و این توفیق نصیب هرکسی نمی‌شود، اظهار کرد: از همان پیروزی انقلاب اسلامی کسانی که برای تحقق آرمان‌های شهدا تلاش کرده‌اند هر لحظه شهادت را در نزد خود حاضر می‌دیدند.

عیسی‌زاده با اشاره به اینکه شهید فخری‌زاده، سردار سلیمانی عرصه فناوری و پژوهش ایران بوده که چند سال پیش نیز تهدید به مرگ شد، افزود: این شهید بزرگوار جوانان زیادی را تربیت کردند که ادامه‌دهنده راه ایشان بوده و اجازه نخواهند داد اهداف و برنامه‌های ایشان برای توسعه و پیشرفت کشور متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه عاملان این ترور کور باید منتظر انتقام سختی از سوی ایران باشند، ادامه داد: اگر انتقام خون شهیدان هسته‌ای گرفته نشود بار دیگر شاهد گستاخی دشمنان و روی دادن چنین حوادثی در کشور باید بود.

ضرورت همگرایی گروه‌های سیاسی

روح‌الله حضرت‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، نیز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه ترور دانشمند هسته‌ای ایران خوی جنایتکار و خون‌خوار رژیم صهیونستی را بار دیگر به همگان نشان داد، تصریح کرد: این اقدام با همکاری صهیونیست‌ها و آمریکا انجام گرفته و این کار چهره واقعی آمریکا را در روزهای پایانی دولت ترامپ به نمایش گذاشته است.

حضرت‌پور با اشاره به لزوم همگرایی گروه‌های سیاسی کشور در برابر دشمن اظهار کرد: اختلاف بین مسئولان و بیان سخنان غیرکارشناسی هدف اصلی دشمنان از انجام این نقشه‌های شوم است تا از  این اختلافات، اهداف خود را شکار کنند.

وی با اشاره به اینکه گرفتن انتقام خون شهید فخری‌زاده قطعی است، افزود: علاوه بر انتقام باید از نظر حقوقی در مجامع بین‌المللی مسببان این اقدام نیز تحت پیگرد قرار گیرند و قوه قضاییه باید با قدرت پیگیر این موضوع باشد.

عضور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: این تصور که با شهادت داشمندان ایرانی راه آنها متوقف خواهد شد، خیال باطلی است، چرا که دانشمندان ایرانی با روحیه جهادی و انقلابی با انتقال دانششان دانشجویان بسیاری تربیت کردند که آنها ادامه‌دهنده راه آنها خواهند بود.

پشت پرده مذاکرات

وحید جلال‌زاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه ترور شهید فخری‌زاده نشان داد که هدف دشمن ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: دشمنان در پشت پرده مذاکرات و خنده‌های خویش، پنجه‌ خونین را مخفی کرده‌اند که در هر فرصتی این پنجه از داخل دستکش مخملی بیرون آمده و به ایران ضربه وارد کند.

جلال‌زاده با اشاره به اینکه نتیجه ارتباط با آمریکا ریخته شدن خون جوانان است، تصریح کرد: امروزه در دنیا کشوری که قدرت داشته باشد حرف نخست را می‌زند و در این راستا باید برای ساخت کشور قدرتمند تلاش کرد.

اتخاذ تدابیر ویژه برای حفاظت از دانشمندان

محمد علی‌‌پور، نماینده مردم شوط، ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه دشمن پس از ناامیدی از تاثیر تحریم‌ها در کشور اقدام به ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان کرد، گفت: دشمنان از این نکته غافل هستند که این ترورها نمی‌تواند مانع پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در مسیر توسعه علمی شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد تدابیر ویژه برای صیانت از جان دانشمندان ایرانی تأکید کرد: این افراد جایگاه بالایی در کشور داشته و هر کدام از آنها وزنه مهمی در کشور محسوب می‌شوند که حساسیت‌ها برای حفاظت از آنها باید بیشتر باشد.

انتهای پیام
captcha