اجرای برنامه‌های هفته قرآن و عترت خراسان رضوی در شبکه شاد
کد خبر: 3940792
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵

اجرای برنامه‌های هفته قرآن و عترت خراسان رضوی در شبکه شاد

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، با اشاره به اعلام برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز مدارس خراسان رضوی، گفت: با توجه به شرایط کرونا همه برنامه‎های این هفته در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود.

اجرای برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز در بستر شبکه شادعلی مهدوی‌خواه، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: از امروز 24 تا 30 آذرماه به نام هفته قرآن، عترت و نماز نامگذاری شده است که در این هفته برنامه‌های قرآن، عترت و نماز به صورت ویژه‎تر در مدارس کشور و خراسان رضوی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: برای این هفته، روزشماری تعریف شده است و مدارس براساس آن به اجرای فعالیت‏ها می پردازند که عناوین روز شمار به این شرح است که اولین روز هفته قرآن، عترت و نماز به نام «مدرسه مجازی و دانش‌آموز انقلابی» نامگذاری شده است، در این روز به مدارس استان پیشنهاد شده تا به اجرای مسابقات قرآن مرحله مقدماتی بپردازند.

مهدوی‎خواه ادامه داد: دومین روز با عنوان «اخلاق و معنویت، پیروی از ولایت» نامگذاری شده است که برنامه پیشنهادی ما به مدارس آشنایی دانش‎آموزان با مراجع معظم و بحث ولایت فقیه است، ضمن اینکه به موضوع تربیت حافظان قرآن در فضای مجازی پرداخته خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، اظهار کرد: 26 آذرماه و همزمان با سومین روز از هفته قرآن، عترت و نماز نیز با نام «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، الگوی نوجوانان ایرانی» نامگذاری و پیشنهاد شده، در این روز برنامه محافل قرآنی به یادبود شهیدان سردار سلیمانی و فخری‎زاده در مدارس برگزار شود که پیگیر هستیم در هر منزل و هر مدرسه نیز یک محفل قرآنی برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: 27 آذرماه نیز با عنوان قرارگاه مجازی، کانون فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز نامگذاری شده که در این روز به شبکه‏ سازی دانش‏ آموزان و فرهنگیان فعال در حوزه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز دانش ‏آموزی در بستر فضای مجازی می‌پردازیم، تا شناسایی این افراد صورت گیرد.

مهدوی‌خواه اضافه کرد: 28 آذرماه مصادف با آخرین روز از هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس، با عنوان «خانواده و فرهنگ مهدوی» نامگذاری شده که برنامه محوری مدارس ما برگزاری نشست‌های مجازی انتظار و مهدویت و موضوعات گفتمان دینی است که این برنامه‌ها با حضور ائمه جمعه و استفاده از ظرفیت مبلغین حوزه‌های علمیه صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، گفت: روز شنبه با عنوان «تمدن اسلامی-فضای مجازی» نامگذاری شده که در این روز هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی در شب میلاد حضرت زینب(س) به اجرای برنامه خواهند پرداخت و  همچنین روز یکشنبه 30 آذرماه با نام «دختران ایرانی رهروان زینبی» تعیین شده که در این روز جشن تکلیف دختران در فضای مجازی و در منازلشان برگزار خواهد شد، ضمن اینکه برگزاری پیش اجلاسیه بحث نماز در دستور کار مدارس قرار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به بحث فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی و غیرحضوری شدن فعالیت‌های آموزش و پرورش، همه برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز غیرحضوری و در بستر شبکه شاد انجام میشود.

مهدوی‎خواه با اشاره به اینکه همه برنامه‌های اجرایی در هفته قرآن، عترت و نماز به صورت مجازی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: ذیل قرارگاه مجازی، پایگاه مجازی 17گانه ای داریم که به صورت تخصصی در حال پیشبرد فعالیت‎ها هستند که در این راستا نیز تاکنون برنامه‏ ها مورد استقبال قرار گرفته و برای نمونه برنامه محفل قرآنی نوجوانان که برخط پخش شد، 29 هزار بیننده داشت و تعداد 500 هزار نفر در قالب آفلاین از این برنامه بهره‌‏مند شدند.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، بیان کرد: همزمان با هفته قرآن، عترت و نماز برگزاری برنامه‌های قرآنی به صورت زنده از شبکه شاد با حضور نخبگان خردسال و موفق کشور را نیز در دستور کار داریم که امیدواریم این برنامه با توجه به اینکه مورد استقبال قرار گرفت، تداوم داشته باشد.

وی ابراز کرد: با توجه به روند برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی نیز به مدارس کل استان پیشنهاد شده تا پایان هفته قرآن و عترت مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات را برگزار کنند.

انتهای پیام
captcha