معرفی ۲۹ اثر برگزیده در جشنواره استانی علامه حلی مازندران
کد خبر: 3941135
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱

معرفی ۲۹ اثر برگزیده در جشنواره استانی علامه حلی مازندران

دبیر پنجمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران از معرفی ۲۹ اثر برگزیده در این جشنواره استانی خبر داد.

معرفی ۲۹ اثر برگزیده در پنجمین جشنواره استانی علامه حلی مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق فاضل، دبیر پنجمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران گفت: ۲۹ اثر برگزیده در پنجمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران معرفی شدند.

وی با بیان این که ۸۵۷ اثر از سوی طلاب خواهر و برادر حوزه علمیه مازندران به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، افزود: از این تعداد ۵۰۷ اثر مربوط به حوزه علمیه خواهران و ۳۶۸ اثر نیز از سوی طلاب برادر به این دبیرخانه ارسال شد.

فاضل با اشاره به این که هر یک از آثار ارسالی سه و یا چهار مرتبه مورد ارزیابی داوران قرار گرفت، تصریح کرد: مراحل اول و دوم ارزیابی آثار در مدارس صورت گرفته است.

دبیر پنجمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با بیان این که پس از ارزیابی‌های صورت گرفته در مدارس، ۱۷۵ اثر به دبیرخانه استانی راه یافت، افزود: پس از ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی داوران و همچنین تأیید گروه‌های علمی، ۲۹ اثر به عنوان منتخب استانی معرفی شدند.

وی با اشاره به این که از آثار منتخب استانی، نه اثر برای رقابت با آثار منتخب سایر استان‌ها به دبیرخانه مرکزی ارسال شده است، ادامه داد: در چهارمین جشنواره استانی علامه حلی نیز برخی آثار از مازندران در جشنواره کشوری علامه حلی حائز رتبه شدند.

فاضل با اشاره به این که در مسیر ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره از ۳۸ ارزیاب بهره‌گیری شده است، گفت: دو نفر از این ارزیاب‌ها جزء منتخبان جشنواره بودند.

دبیر پنجمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز امیدواری از روند رو به رشد برنامه‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه، برگزاری جشنواره علامه حلی را فرصت مناسبی برای رقابت طلاب پژوهشگر عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه باید بستر‌های تقویت پژوهش و تحقیق در سطح مدارس علمیه بیشتر فراهم شود، ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره‌ها و همایش‌هایی به رونق و تقویت فعالیت‌های پژوهشی در سطح حوزه کمک خواهد کرد.

فاضل با بیان این که امروز مدارس علمیه باید به سمت تربیت طلاب پژوهشگر و فاضل حرکت کنند، اظهار کرد: باید در کنار فعالیت‌های علمی، اخلاقی و تربیتی، مسأله مهم پژوهش نیز در اولویت برنامه‌های آموزشی حوزه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha