سردار سلیمانی؛ نمادی برای ايجاد وحدت و تقریب مذاهب
کد خبر: 3943719
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴

سردار سلیمانی؛ نمادی برای ايجاد وحدت و تقریب مذاهب

در وبینار مشترک اساتید شیعه و اهل سنت با موضوع تبیین نقش سردار سلیمانی در تقریب و مقابله با جریان‌های افراطی، بر نقش وحدت‌آفرین این سردار شهید در وحدت جامعه اسلامی تاکید شد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، وبینار مشترک اساتید شیعه و اهل سنت با موضوع تبیین نقش سردار سلیمانی در تقریب و مقابله با جریان‌های افراطی با حضور میهمان کشوری حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسرو پناه، فیلسوف ایرانی و استاد فلسفه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مدرسه علمیه رضویه بیرجند برگزار شد.

این وبینار به صورت نیمه حضوری برگزار و علمای اهل سنت و تشیع از سراسر استان در آن شرکت کردند.

سردار سلیمانی؛ نمادی برای ايجاد وحدت و تقریب مذاهب

حوزویان؛ مربیان خوبی برای ترویج مکتب حاج قاسم 

حجت‌الاسلام سید رضا هاشمی، مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی در این مراسم گفت: این وبینار نیمه حضوری به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شد.

وی افزود: امدواریم همانگونه که سردار سلیمانی در راستای وحدت مسلمین تلاش کرد ما نیز بتوانیم با بهره‌گیری درست از فرصتی که انقلاب به ما عطا کرده، آرمان‌های این شهید بزرگوار را ادا کنیم.

مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی بیان کرد: برای سردار سلیمانی دین و حزب و جریان مهم نبود و مهم‌ترین ویژگی برای انسان‌ها را تقوای آنان می‌دانست؛ در این راستا حوزویان نیز باید با این آرمان‌ها در راستای پیاده کردن اصول اسلامی گام بردارند.

هاشمی ادامه داد: ۳۰ نفر از علمای شیعه و اهل سنت به صورت حضوری و ۱۰۰ نفر از اساتید شیعه و اهل سنت از بستر فضای مجازی در این جلسه حضور دارند.

وی یادآور شد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند جهاد سردار سلیمانی یک جهاد بزرگ و فراگیر بوده و تمام زمینه‌ها را دربرگرفت؛ بنابراین علمای اهل سنت و تشیع نیز در ترویج این جهاد بزرگ نقش بسزایی دارند که نباید از یاد برد.

مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی بیان کرد: این مکتب نیاز به مربی و متربی دارد که قطعا این اساتید مربیان و طلاب علوم دینی متربیان خوبی برای ترویج مکتب سردار سلیمانی که از فرهنگ اسلام ناب محمدی سرچشمه می‌گیرد، خواهند بود.

سردار سلیمانی؛ نمادی برای ايجاد وحدت و تقریب مذاهب

دشمن با از بین بردن شخصیت‌ها نمی‌تواند ضربه‌ای به ایران بزند 

مولوی عاشوری، استاد حوزه علمیه اهل سنت نیز در این جلسه اظهار کرد: شهید سردار سلیمانی خدمات زیادی در راه اعتلای آرمان‌های اسلام انجام داد و در این راه شیعه و سنی برایش تفاوتی نداشت.

وی با اشاره به محبوبیت سردار سلیمانی و مکتب وی در ایران و جهان، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دشمنان جنگ را علیه ایران اسلامی به مدت هشت سال تحمیل کردند، اما نتوانستند ملت ایران را از آرمان‌هایش دور کنند.

استاد حوزه علمیه اهل سنت بیان کرد: اهرم دیگری که دشمن برای متقاعد کردن این ملت برای دست برداشتن از این انقلاب به کار گرفت تحریم‌های ظالمانه بود، اما این ملت عزت خود را فدای سودهای زودگذر نکرد.

عاشوری با اشاره به پیشرفت‌های علمی، هسته‌ای، نظامی و دفاعی ایران اسلامی، بیان کرد: حکومت اسلام وقتی بر مسند قدرت بنشیند حکومتش عادلانه خواهد بود، اما برای توقف این فعالیت دشمن یک اقدام ماهرانه را در پیش گرفت و آن ترور شخصیت‌های مهم و اثرگذار انقلاب است.

وی با بیان اينکه دشمن به گمان خود با برداشتن چند شخصیت می‌خواهد کاروان انقلابی را متوقف کند، یادآور شد: هر شخصیتی که دشمن از میان برداشته چند شخصیت با نیروی مضاعف جایگزین آن خواهد شد تا این انقلاب به سرمنزل مقصود برسد.

افراط و تفریط هردو تیشه یه ریشه دین می‌زنند

حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسرو پناه، فیلسوف ایرانی و استاد فلسفه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز اظهار کرد: متاسفانه جریان افراط و تفریط در بین شیعیان و اهل سنت وجود دارد.

وی با بیان اینکه هر دو این جریان‌ها هم فریب‌خورده استعمار انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، افزد: جریان داعش که کشتار راه می‌اندازد به اسم اسلام وابسته به رژیم صهیونیستی و دولت‌های مستکبر است.

این استاد فلسفه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان کرد: در طول تاریخ ادیان و مذاهب افراط همواره وجود داشته‌ و در این جریان افراد جریان مقابل را تحریک می‌کنند.

وی با بیان اينکه امروز جریان داعش که ادعای مسلمانی دارد با قتل‌عام و رعب و وحشت چهره خشنی از اسلام در بین ملت‌های جهان به نمایش می‌گذارد؛ درحالی‌که این‌ها هیچ ربطی به اسلام ندارند، افزود: این خود آفتی است که در جهان اسلام به آن مبتلا شده‌ایم و جا دارد که علمای شیعه و اهل سنت بسیار مراقب این حیله‌های دشمنان باشند.

این استاد فلسفه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان کرد: علما و نخبگان مراقب باشند که وحدت و تقریب را در مسیر تمدن نوین اسلامی حفظ کنند و نباید از یاد ببریم که هر زمان به تمدن اسلام رسیدیم تقریب علمای شیعه و سنی وجود داشته است.

خسرو پناه با بیان اینکه شیعه و اهل سنت با هم و در کنار هم تمدن‌سازی کردند، تصریح کرد: شهید سلیمانی با افراطیونی که به اسم تشیع فعالیت می‌کردند هم ایستاد و به همین دليل مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتب تقریب و مبارزه با افراطی‌گری یا همان مکتب توحید است.

وی با بیان اینکه رکن اصلی مکتب حاج قاسم توحید محوری است، افزود: به دنبال توحید واقعی خدمت به مردم و محرومین، شب‌زنده‌داری و ولایت‌مداری ایحاد می‌شود.

خسرو پناه با بیان اینکه اگر ولایت الهی پذیرفته نشود به دنبال آن ولایت شیطانی پذیرفته خواهد شد، اظهار کرد: کسانی که ولایت طاغوت را می‌پذیرند از هیچ توطئه‌ای در راه مبارزه و اسلام کوتاهی نمی‌کنند؛ این‌ها رنج مسلمانان را دوست دارند و کافران را در میان خود قرار می‌دهند که این امر مخالف مکتب حاج قاسم است چراکه سردار سلیمانی هرجایی که مظلومی می‌دید به کمک او می‌شتافت.

 

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

انتهای پیام
captcha