مکتب شهید سلیمانی جهان را متحول ساخت
کد خبر: 3944600
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

مکتب شهید سلیمانی جهان را متحول ساخت

امام جمعه دلیجان اظهار کرد: شهید سلیمانی، سید شهیدان مدافع حرم است و درس‌های بسیار ناب برجای گذارده است، مکتب سلیمانی جهان را متحول ساخت و باعث شد که جوانان بسیاری قدم در راه این شهید بگذارند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری، امام جمعه دلیجان، عصر روز گذشته، 10 دی ماه در مراسم تکریم از دختران شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون تحت عنوان لشکر فرشتگان، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، گفت: دلیجان مفتخر به داشتن حدود 30 شهید مدافع حرم از تیپ فاطمیون است. شهدا به نام فاطمیون نامیده شدند. چراکه حضرت زهرا(س) خود از بزرگترین مدافعان حرم بود و شهید راه ولایت شد.

وی تصریح کرد: شهدا درس دفاع از ولایت را از حضرت زهرا(س) آموختند و نامگذاری این تیپ به نام مبارک حضرت فاطمه(س) نشان‌دهنده این است که این رزمندگان درس حقیقت و دفاع را به معنای واقعی تفسیر کرده و ثابت کردند همه عالم حرم است و برای دفاع از جهان اسلام و حتی مظلوم سر ازپای نمی‌شناسند.

غفوری با بیان این نکته که حرم دارای معنای وسیعی است و رزمندگان مدافع حرم به ابعاد مختلف آن اشراف کامل دارند، اظهار کرد: رزمندگان برای دفاع از ناموس و مبانی دینی در جهان اسلام از تمام هستی خود گذشتند و ما وظیفه داریم در تربیت یادگاران آنان هرچه در توان داریم به کار بریم.

وی با اشاره به اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اضافه کرد: شهید سلیمانی، سید شهیدان مدافع حرم است و درس‌های بسیار ناب برجای گذارده است، مکتب سلیمانی جهان را متحول ساخت و باعث شد که جوانان بسیاری قدم در راه این شهید بگذارند.

غفوری ابعاد مکتب شهید سلیمانی را گسترده توصیف کرد و افزود: یک سال گذشته در رابطه با تبیین مکتب حاج قاسم گفت‌و‌گوهای بسیاری شده است، اما هرچه کار شود هنوز هم جای کار دارد. یکی از مهمترین ارکان شخصیتی آن شهید ولایتمدار بودن است که نوجوانان و جوانان باید سرلوحه قرار دهند.

حجت‌الاسلام رسول ابوالقاسمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی دلیحان نیز در این مراسم گفت: جایگاه شهادت تا بدان جاست که شهید ثانی 365 شب را احیا می‌گیرد تا خداوند مقام شهادت را به او عطا فرماید. گاه انسان‌ها در زندگی حسرت نداشتن مادیات را می‌خورند، اما با مزین شدن محفل با نام شهدا نوع حسرت خوردن‌ها نیز عوض می‌شود.

شهید سلیمانی در تمام طول خدمت خود حواسش به شهدا و فرزندان آنان به ویژه شهدای مدافع حرم بود. حتی گاه پیام‌هایی برای خانواده شهدای این شهرستان نیز می‌فرستاد و آنان را مورد لطف قرار می‌داد. امروز به برکت نام شهید سلیمانی دستاوردهای خوبی در حوزه سلامت شاهدیم و این امر بدان معناست که حتی نام این شهید نیز ایجاد انگیزه می‌کند.

انتهای پیام
captcha