رمز ماندگاری شهید سلیمانی چیست
کد خبر: 3945524
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

رمز ماندگاری شهید سلیمانی چیست

دبیر جامعه روحانیت شیراز با طرح این سؤال که رمز ماندگاری شهید سلیمانی چیست که در مراسم تشییع و سالگرد شهادتشان میلیون‌ها نفر در نقاط مختلف دنیا شرکت کردند، مردم‌داری و اخلاص آن شهید را مورد توجه قرار داد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز، عصر دیروز، 14 دی‌ در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی که در گلزار شهدای شیراز برگزار شد، با طرح این سؤال که رمز ماندگاری شهید سلیمانی چیست، گفت: باید در سالگرد شهادت ایشان این سؤال را بپرسیم که آن شهید سعید چه اقداماتی انجام داد که میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع و همچنین سالگرد شهادت ایشان در نقاط مختلف دنیا حضور پیدا کردند.

وی مردم‌داری و اخلاص شهید سلیمانی را مورد توجه قرار داد و افزود: شهید سلیمانی به دنبال تعریف و تمجید مردم نبود بلکه تنها به دنبال کسب رضایت خداوند بود و کاملاً اخلاص داشت و قطعاً هر کسی که برای رضایت خدا کار انجام دهد، خداوند هم در کارش برکت قرار می‌دهد.

طاهری با بیان اینکه چند نفر از مدیران ما دارای ویژگی‌های شهید سلیمانی هستند، خواستار توجه تمام مسئولان و مدیران و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی به خصایص و ویژگی‌های این شهید سعید شد و گفت: در نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) می‌فرماید هرکس که بین خود و خداوند را اصلاح کند، خداوند نیز او را اصلاح خواهد کرد.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با بیان اینکه امروزه مشاهده می‌کنیم که نام حاج قاسم سلیمانی در جهان می‌درخشد، گفت: در کشورهای اروپایی عکس‌های او را نصب می‌کنند و این چیزی جز اصلاح بین خود و خدا نبود.

وی در ادامه سخنان خود ارتحال مرحوم آیت‌الله مصباح را تسلیت گفت و افزود: شهدا ندای رهبر و ولی زمان پاسخ دادند و به میدان آمدند و آیت‌الله مصباح نیز اینگونه بودند و ارادت ویژه ای به مقام معظم رهبری داشتند.

طاهری با تأکید بر اینکه کلام و امر ولی برای شهدا مهم بود، گفت: شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم از درون یک واعظ داشتند و به دنبال آن بودند که آن‌ها را به خداوند متصل کند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه حاج قاسم‌ها یک بعدی نبودند بلکه شهدا ابعاد مختلف داشتند و می‌درخشیدند، خواستار تبیین ابعاد مختلف شخصیت‌های شهدا برای الگوسازی در جامعه شد.

انتهای پیام
captcha