شتاب‌دهی به فعالیت‌های قرآنی با سرمایه‌گذاری بر روی جوانان
کد خبر: 3945625
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

شتاب‌دهی به فعالیت‌های قرآنی با سرمایه‌گذاری بر روی جوانان

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر ضرورت رویکرد آموزش محور در فعالیت‌های قرآنی هرمزگان، گفت: برای شتابدهی به فعالیت‌های قرآنی در گام دوم انقلاب نیاز به سرمایه‌گذاری بر روی فعالان قرآنی جوان داریم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، صبح امروز، 15 دی‌ماه، در نشستی با رئیس دارالقرآن الکریم این اداره‌کل و اعضای اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت هرمزگان، اظهار کرد: ما در حوزه قرآن استان نیاز به تحول و برنامه‌ریزی مدونی داریم، از گذشته یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما در حوزه قرآنی این بود که اتحادیه‌ای مدغم داشته باشیم که بر اساس شرایط و اقتضائات استان فعالیت‌های قرآنی را سامان ببخشد.

وی افزود: خوشبختانه این زمینه و بستر برای حرکت بیشتر در حوزه قرآن فراهم شده و ما این حرکت مبارک را ارج می‌نهیم و معتقدیم وجود نیروهای دارای تخصص و تعهد و انگیزه انقلابی در این اتحادیه سبب خواهد شد گام‌هایی که تاکنون برنداشتیم یا باید با شتاب بیشتری برداریم به طور جدی برداشته شود تا به اهداف از پیش تعیین شده قرآنی دست یابیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: خوشبختانه همه در اتحادیه مؤسسات قرآنی استان دارای فکر، برنامه و ایده‌های نو قرآنی هستند که می‌تواند به مجموعه قرآنی استان کمک شایانی داشته باشد. عماد ناصری، مدیرعامل جدید اتحادیه که جوانی انقلابی و متعهد و با اخلاق قرآنی است، می‌تواند در رأس این مجموعه و با همت و کمک کلیه اعضای اتحادیه تحولی در حوزه قرآن هرمزگان رقم بزند.

انصاری‌راد با اشاره به اینکه باید در حوزه قرآن چند نکته را مورد اهتمام قرار دهیم، تصریح کرد: باید بدانیم در گام دوم انقلاب نیاز به شتاب بیشتر در همه حوزه‌ها داریم. در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و دیگر حوزه‌ها این حرکت آغاز شده و نیروهای جوان انقلابی در عرصه قرار گرفتند و تحولاتی را رقم زده‌اند. در حوزه قرآنی نیز باید بیشتر به سراغ جوانان برویم، ما برای شتابدهی به فعالیت‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری بر روی قاریان، معلمان و فعالین قرآنی جوان داریم که باید در بانک جامع اطلاعاتی و آماری اتحادیه قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های ما در گذشته شکل‌گیری یک بانک اطلاعاتی و آماری بود که خوشبختانه زیرساخت‌های آن فراهم شده و باید تکمیل شود تا بتوانیم اطلاعات جامعی از همه نیروهای قرآنی استان داشته باشیم. به تعبیر رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی، وقتی برای هدر دادن نداریم. دیگر زمان آزمون و خطا نیست و از نظر عقلی نیز چنین شیوه‌ای محکوم است. باید شیوه‌های نو و جدید، مطابق با اقتضائات و نیازمندی‌های استان به کار گرفته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد: فعالین قرآنی که سن و سال بیشتری دارند نیز باید به عنوان پیشکسوت و راهنما به میدان آمده و جوانان را همراهی کنند. همه ما خود را به قرآن بدهکار می‌دانیم. قرآن کتاب انقلاب است و هرکس خود را انقلابی می‌داند باید برای فراهم شدن زمینه‌های توسعه فعالیت‌های قرآنی تلاش کند. همچنین باید به سراغ شرکت‌ها و صنایع استان که هنوز وظیفه و مسئولیت‌های خود را در قبال جامعه قرآنی و فرهنگی ادا نکرده‌اند برویم.

انصاری‌راد با تأکید بر ضرورت رویکرد آموزش محور در فعالیت‌های قرآنی هرمزگان، اظهار کرد: متأسفانه خلأهایی در زمینهٔ آموزش قرآن در استان وجود دارد، 40 سال از انقلاب اسلامی گذشته و ما هنوز حرکت درستی در این راستا برنداشته‌ایم. باید به سمت آموزش محوری پیش رویم و البته این آموزش محوری باید برای همه بخش‌های قرآنی اعمال شود. مباحث محتوایی و مفاهیم قرآن باید مرود توجه قرار گیرند و تنها تمرکز ما بر روی حفظ و تجوید و روخوانی نباشد چراکه همه فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی و فرهنگی ما در نهایت برای ارتقاء محتوا و عمل قرآنی است.

وی در پایان افزود: با همت حجت‌الاسلام پروین، رئیس دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی هرمزگان، هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی در استان، متشکل از پیشکسوتان مجرب و دارای انگیزه‌های بالا در حوزه قرآن، ایجاد شده و باید از فکر و نظر و اندیشه آن‌ها در پیشبرد اهداف قرآنی و رفع موانع و مشکلات این حوزه استفاده شود.

انتهای پیام
captcha