آثار آیت‌الله مصباح یزدی چراغ هدایت نسل جوان خواهد بود
کد خبر: 3946303
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲

آثار آیت‌الله مصباح یزدی چراغ هدایت نسل جوان خواهد بود

ریاست شورای روحانیت ارومیه گفت: آیت‌الله مصباح یزدی، پرچمدار بزرگ نبرد فکری، فرهنگی و علمدار فکر و اصالت‌های اسلامی بود. آثار آیت‌الله مصباح یزدی چراغ هدایت نسل جوان خواهد بود.

آیت‌الله مصباح یزدی پرچمدار نبرد فکری، فرهنگی و تمدنی بودبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام غلامرضا اسم‌حسینی، ریاست شورای روحانیت ارومیه، ۱۸ دی‌ماه، در مراسم یادبود ارتحال ملکوتی حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، اظهار کرد: هر عالمی که از دنیا می‌رود، در اسلام رخنه‌ای ایجاد می‌شود که جای آن پر نخواهد شد. 

وی افزود: فقیه مانند دژ و پناه اسلام بوده و همه مومنین و جهان اسلام مدیون تلاش فقها و عالمان دینی در زمینه تبیین و تفسیر احکام هستند و نحوه معیشت، زندگی سیاسی، اجتماعی، اسلامی و دینی با کوشش علما، سینه به سینه به مردم منتقل شده است. 

ریاست شورای روحانیت ارومیه، بیان کرد: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، با ارتباطات علمی، سیاسی خود از عوامل پیروزی انقلاب بودند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تأسیس مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره)، مبارزه با تحریفات و تبیین روشن و جامع از دین اسلام تلاش‌های فراوانی برای اسلام و ولایتمداری کرد. 

وی افزود: او با دفاع خالصانه از ولایت و جریان نظام جمهوری اسلامی، وظایف خود را در برابر امام، رهبری و مردم به نحو شایسته به انجام رساند که موجب افتخار حوزویان و روحانیت شد. 

حجت‌الاسلام اسم حسینی، تصریح کرد: پس از رحلتش آثار علمی او به عنوان میراث ارزشمند عالمی فرزانه، چراغ راهنمای نسل جوان است و اکنون نسل جوان بیش از دوران حیات به ایشان گرایش پیدا کرده و به آثار ایشان روی آورده و مسیر حق را از طریق مکتب و منش او تشخیص خواهند داد.

وی ادامه داد: آیت‌الله مصباح یزدی، پرچمدار بزرگ نبرد فکری، فرهنگی و علمدار فکر اسلامی و اصالت‌های اسلامی و رحلتش یک فاجعه بزرگ بود. همواره دشمن در غبار آلودگی‌ها می‌خواهد از جامعه سواری بگیرد، اما علمای بزرگوار هستند که این غبارها را برطرف می‌کنند که مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی از جمله این علما بود.

انتهای پیام
captcha