لزوم سوق دادن قرآن به لایه‌ها و فضای عمومی جامعه
کد خبر: 3947580
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶

لزوم سوق دادن قرآن به لایه‌ها و فضای عمومی جامعه

رئیس سازمان دارالقرآن کریم گفت: سازمان تبلیغات اسلامی تاکنون بیشتر به بخش‌های تخصصی قرآن پرداخته است که ضرورت دارد قرآن را به لایه‌ها، فضای عمومی جامعه و گفتمان‌سازی سوق داد و در این راستا از محتوا و معارف قرآنی استفاده کنیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت الاسلام مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن‌کریم در سفر یک روزه به استان کرمان، امروز، 24 دی‌، در دیدار با استاندار با اشاره به تاریخچه سازمان دارالقرآن، اظهار کرد: سازمان دارالقرآن پس از انقلاب در کشور فعالیت‌های قابل توجهی انجام داده است اما تا نقطه مطلوب قرآنی شدن جامعه فاصله زیادی وجود دارد.

وی افزود: واقعیت این است قرآن کریم، قرائت، تلاوت و در جاهایی حفظ شده اما جامعه، جامعه قرآنی نیست در حالی که فضای فرهنگی جامعه را با قرآن می‌شود، متحول کرد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم با اشاره به اینکه امام(ره) فرمودند:«انقلاب کردیم قرآن را در جامعه پیاده کنیم» و مقام معظم رهبری فرمودند: «باید قواعد زندگیمان را از قرآن استخراج کنیم»، اظهار کرد: در کشور 98 درصد مردم به تقدس قرآن کریم التزام دارند اما فقط 10درصد از مردم روزانه یک صفحه قرآن می‌خوانند.

وی از ظرفیت‌های قرآنی موجود در کشور سخن به میان آورد و بیان کرد: ظرفیت‌های بسیاری در کشور ایجاد شده و 14 هزار مؤسسه و خانه قرآنی در کشور داریم که 280 مورد از این تعداد در  کرمان است و به صورت مردمی اداره می‌شوند.

اخوان‌صباغ بیان کرد: باید فکر اساسی در شورای فرهنگ عمومی برای ارتباط و انس بیشتر مردم با قرآن شود. مقام معظم رهبری فرمودند باید 10 میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم و در فضای فرهنگی تنها موضوعی است که معظم له کمیت مشخص کردند و برای رسیدن به این عدد حداقل باید 40 تا 50 میلیون قرآن خوان و قرآن‌دان داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به قرآن و اهل بیت(ع) در کنار هم اظهار کرد: در سازمان تبلیغات قائل هستیم این دو بال با هم پرواز را انجام می‌دهند و  ضرورت دارد مردم ارتباطشان با قرآن را زیاد کنند و در این زمینه لازم است کار اساسی و مردمی‌تری انجام شود. سازمان تبلیغات تاکنون بیشتر به بخش‌های تخصصی قرآن می‌پرداخته و باید قرآن را به لایه‌ها و فضای عمومی جامعه و گفتمان‌ساز سوق داد و از محتواها و معارف قرآنی استفاده کنیم.

اخوان بیان کرد: مقام معظم رهبری بر برپایی مجالس خانگی قرآن تأکید دارند و این فرهنگ نیازمند کمک دستگاه ‌فرهنگی استان، استانداری و نماینده ولی‌فقیه است که می‌تواند اتفاق مبارکی را رقم بزند.

گفتنی است، در این جلسه اعلام شد، سه باب مدرسه آموزشی قرآن در مناطق محروم استان کرمان احداث می‌شود که صبح‌ها کار آموزشی و عصرها فعالیت‌های قرآنی را دنبال کنند.

 

انتهای پیام
captcha