خودکفایی در اجرای دوره‌های قرآنی با تربیت حرفه‌ای مربیان
کد خبر: 3949018
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

خودکفایی در اجرای دوره‌های قرآنی با تربیت حرفه‌ای مربیان

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری دوره تربیت معلم سبک زندگی قرآنی در بیرجند، گفت: با برگزاری این دوره‌ها به خودکفایی می‌رسیم و دیگر نیاز نیست که ما برای کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی و دوره‌های آموزش عمومی سبک زندگی قرآنی حتما از تهران استاد دعوت کنیم چراکه ما با استفاده از همین نیروهای آموزش دیده، دوره‌های عمومی را در سطح استان برگزار خواهیم کرد.

ارسالی پنج شنبه //// خودکفایی در اجرای دوره‌های قرآنی با تربیت حرفه‌ای مربیانحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری دوره تربیت معلم سبک زندگی قرآنی در بیرجند، اظهار کرد: ثبت‌نام این دوره به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه دوره‌ها به صورت تخصصی و برای اولین بار در استان برگزار می‌شود، افزود: تعداد ثبت نامی‌های این دوره در بخش بانوان ۱۰۵ نفر است که ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس هستند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: ما برای یک دوره حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر ورودی داریم که مصاحبه با این افراد به صورت تلفنی و غیر حضوری از تهران انجام شده که در نهایت از این تعداد حدود ۲۰ نفر به دوره راه پیدا می‌کنند که در واقع گلچین این افراد هستند.

وی افزود: در حوزه سبک زندگی قرآنی، سازمان دارالقرآن کریم کشور چند سالی است که در حیطه سبک زندگی قرآنی به صورت جدی وارد شده که در این زمینه سه بحث از چند سال گذشته مورد پیگیری قرار گرفته است.

سلمانی ادامه داد: یک بحث در حوزه کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی است که در قالب کارگاه‌های یک روزه و سه روزه در سراسر کشور انجام شده که در خراسان‌جنوبی مدت سه سال است که به صورت هر ساله کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی را برگزار می‌کنیم که بازده‌‌ بالایی نیز داشته و از حضور اساتید برجسته کشوری نیز بهره برده‌ایم.

وی افزود: بخش دیگر در حوزه تربیت مربی و معلم سبک زندگی قرآنی است که در واقع در این زمینه دوره‌ها به صورت متمرکز و با حضور اساتید کشوری در تهران برگزار می‌شود که امسال برای اولین بار این دوره را به صورت متمرکز در مرکز استان و با حضور اساتیدی که از تهران دعوت کردیم، برگزار خواهیم کرد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بخش دیگر در حوزه پژوهشی سبک زندگی قرآنی است که تاکنون چهار جلد کتاب با موضوع سلسله مباحث سبک زندگی قرآنی تألیف شده است، تصریح کرد: طرحی که اکنون مد نظر است، برگزاری دوره تربیت معلم است.

سلمانی با بیان اینکه این دوره در اواخر بهمن ماه یا در اسفند ماه با حضور اساتید کشوری در مرکز استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کشور و تدبیری که سازمان دارالقرآن اندیشیده حدود ۷۰ درصد از این دوره به صورت غیرحضوری و با در اختیار قرار دادن نرم افزارها و منابع جذاب و استاندارد برگزار می‌شود و اساتید از تهران دو الی سه روز در خراسان‌جنوبی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه دوره به لحاظ آموزشی ۱۵۰ ساعته است، افزود: آشنایی با مبادی و مبانی سبک زندگی قرآنی، آشنایی با فرایند ارتباط انسان با خداوند،  ارتباط انسان با قرآن کریم و اهل بیت(ع)،  روش‌ها و فنون تدریس و کارورزی و آشنایی با احکام عمومی و قرآن، از جمله سر فصل‌های این دوره هستند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: دانش‌آموختگان این دوره ضمن آشنایی با مبادی و مبانی سبک زندگی قرآنی و تعمیق ارتباط خود با قرآن کریم با فنون و روش‌های کارآمد و مؤثر تدریس و آموزش فرایند ارتباطات انسانی در حوزه‌های ذکر شده آشنا شده و نسبت به تدریس در دوره‌های آموزش عمومی سبک زندگی قرآنی به کار خواهند گرفت.

سلمانی ادامه داد: با برگزاری این دوره‌ها به خودکفایی می‌رسیم و دیگر نیاز نیست که ما برای کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی و دوره‌های آموزش عمومی سبک زندگی قرآنی حتما از تهران استاد دعوت کنیم چراکه ما با استفاده از همین نیروهای آموزش دیده، دوره‌های عمومی را در سطح استان برگزار خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در گذشته نیز چهار مربی سبک زندگی قرآنی از طرف استان دوره‌های آموزشی لازم را در تهران دیده‌اند و موفق به دریافت مدرک معلمی سبک زندگی قرآنی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha