ضرورت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی بانوان شهیده
کد خبر: 3952083
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

ضرورت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی بانوان شهیده

استاندار مرکزی گفت: زنان شهیده و جانباز نماد مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان بوده و همچون گنجینه‌ای از دوران دفاع مقدس باید نسبت به ثبت و ضبط تاریخ شفاهی آنان اقدام کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، 16 بهمن در کنگره استانی بانوان شهیده، جانباز و آزاده که با حضور مینو اصلانی، مسئول امور بانوان و خانواده دانشگاه عالی دفاع ملی که در سالن الغدیر استانداری این استان برگزار شد، بیان کرد: کنگره ۱۷ هزار زن شهید، آزاده و جانباز به منظور ارج نهادن به مقام شامخ زنان تشکیل شده و یکی از اهداف مهم این کنگره پیگیری گام دوم انقلاب است و قطعاً در ان زمینه نقش پررنگ زنان قابل چشم‌پوشی نیست.

وی با اشاره به 17 هزار شهید و جانباز زن در کشور، تصریح کرد: شهادت و جانبازی جنسیت نمی‌شناسد و زنان و مردان در این زمینه ایثارگری و فداکاری کردند. استان مرکزی نیز ۹۵ زن شهیده در دوران دفاع مقدس و بیش از ۱۳۰ جانباز از میان زنان و مادران را تقدیم انقلاب کرده که همه آنان برای ما درس عبرت، راه و روشنگری است.

این مقام مسئول اظهار کرد: توجه و الگوسازی مجاهدت‌های بانوان شهید و جانباز زمینه افزایش روحیه فداکارانه در میان زنان و خانواده‌ها را ایجاد می‌کند. چراکه  زنان بهترین مربیان و سکانداران تربیت و محور رشد و تعالی خانواده‌ها هستند، آنان به قطع پرچمدار اسلام و اسوه‌های صبر، استقامت و ایثار هستند و همیشه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی له الگوی خود حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) اقتدا می‌کنند.

آقازاده به تشریح نقش اثرگذار بانوان در جامعه اسلامی پرداخت و اضافه کرد: بی‌شک نقش بی‌بدیل و مؤثر زنان در دوران انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس امری انکارناپذیر و سرشار از ایثارگری آگاهانه است، زنان در جریان نهضت امام راحل با عنوان پیرو ولایت، در مقام مادر و همسر به پیروزی انقلاب کمک کردند.

وی تأکید کرد:همانگونه که در صدر اسلام شاهد دفاع زنان از جبهه حق بودیم، زن مسلمان امروز ایران نیز با الگوگیری از آموزه‌های دینی در راستای تکریم و دوام انقلاب نقش‌آفرین هستند. زنان شهیده و جانباز نماد مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان بوده و همچون گنجینه‌ای از دوران دفاع مقدس باید نسبت به ثبت و ضبط تاریخ شفاهی آنان اقدام کرد.

استاندار مرکزی در پایان اظهار کرد: یکی از اقداماتی که می‌تواند ثبت رفتار و زندگی و مستندسازی زندگی زنان شهید و همسران شهدا و زنان جانباز باشد برگزاری همین کنگره‌ها است، نسل جدید به آشنایی با زنان قهرمان نیاز دارد و اگرچه شاهد تغییر در ظاهر و نگرش آنها هستیم، اما خوشبختانه فرهنگ ایثار و شهادت در فضای جامعه جاری و ساری است، شهدای مدافع حرم و سلامت نشان دادند که در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی هیچ مانعی پذیرفته نیست و تا پایان جان باید در مسیر انقلاب حرکت کنیم.

انتهای پیام
captcha