وظیفه اصلی برای حفظ نظام ادامه دادن مسیر شهداست
کد خبر: 3953755
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
محسن رضایی:

وظیفه اصلی برای حفظ نظام ادامه دادن مسیر شهداست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم یادواره شهدای شهرستان تایباد، گفت: شهدای اهل سنت و تشیع تایباد نشان دهنده قدرت اتحاد هستند که مسلمانان برای حفظ این نظام با هر مذهب و دینی جان خود را تقدیم کرده‌اند، وظیفه اصلی ما برای حفظ و بقای نظام ادامه دادن مسیر شهداست.

وظیفه اصلی ما برای حفظ نظام ادامه دادن مسیر شهداستبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مراسمی که با عنوان «یادواره شهدای شهرستان تایباد»، امروز، ۲۵ بهمن‎ در دانشگاه پیام‌نور این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرهای مرزی مورد توجه قرار نگرفته‌اند؛ این مناطق از لحاظ اقتصادی محروم واقع شده‌اند، از این رو توجه به شهرهای مرزی باید به عنوان یک مسئله مهم در دستور کار ۱۰ ساله و در برنامه دولت قرار گیرد.

وی در ادامه به اتحاد و انسجام مردم تشیع و تسنن این خطه مرزی اشاره کرد و افزود: شهدای اهل سنت و تشیع تایباد نشان دهنده قدرت اتحاد هستند که مسلمانان برای حفظ این نظام با هر مذهب و دینی جان خود را تقدیم کرده‌اند، وظیفه اصلی ما برای حفظ و بقای نظام ادامه دادن مسیر شهداست.

رضایی بیان کرد: امروز دیگر، روز تقسیم غنائم نیست، بلکه فرصت ایثار و تلاش است و این آرمان با رسیدن به تمدن بزرگ ایرانی اسلامی محقق می‌شود، امروز روز سکوت کردن و مسامحه با دشمن نیست، باید اقتصاد و فرهنگ را درست کرد، در واقع باید آن‌ها را کامل کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: همه مردم همانند هم هستند، تشیع و تسنن با هم برابرند، نباید بین مردم تبعیض وجود داشته باشد، باید بازنگری اساسی در سیاست‌ها صورت گیرد، همچنین نیاز است دولتمردان و مجلسی‎ها پاسخگوی مردم باشند، در واقع ما نیازمند یک تحول عظیم در سال ۱۴۰۰ هستیم.

وی عنوان کرد: صرفه‌جویی و بهره‌وری از منابع آبی باید مدنظر باشد و دولتمردان ما باید با همتایان افغانستانی در مورد این منابع آبی به تعامل برسند.

در ادامه این مراسم حجت‎الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده، امام جمعه شهرستان تایباد تصریح کرد: علم و دانش و اقتدار فرهنگی، اقتدار دفاعی و اقتدار اقتصادی سه قدرت اساسی هستند که اگر در جامعه نهادینه شوند تمام موانع از بین خواهد رفت.

مولوی غلام‌نبی توکلی، امام جمعه اهل ‏سنت تایباد نیز بیان کرد: دشمنان نتوانستند در این ۴۲ سال به اهداف شوم خود دست یابند، این فهمیدگی و بصیرت مردم ایران را نیز می‌رساند که به دشمن چنین اجازه‌ای ندادند.

انتهای پیام
captcha