مسابقات حفظ ویژه مدیران خانه‌های قرآن گیلان برگزار شد
کد خبر: 3954362
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

مسابقات حفظ ویژه مدیران خانه‌های قرآن گیلان برگزار شد

اولین دوره مسابقات حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم ویژه مدیران خانه‌های قرآن گیلان به همت اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گیلان برگزار شد.

امیرحجت مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری مسابقات حفظ قرآن در دو گروه حفظ جزء 30 قرآن کریم، نیم جزء از جزء 30 ویژه مدیران خانه‌های قرآن شهری و روستایی در روز گذشته 27 بهمن خبرداد و اظهار کرد: این دوره از مسابقات پس از تشکیل کلاس‌های مجازی حفظ قرآن که به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی برای مدیران خانه‌های قرآن گیلان ویژه بانوان برگزار شد.

وی افزود: در این دوره 80 نفر از مدیران خانه‌های قرآن که به مدت سه ماه در کلاس‌های مجازی شرکت کردند، به حفظ جزء 30 یا نیم جزء پایانی آن پرداختند که آزمون پایانی به‌صورت مسابقه برپا شد.

مرادی با اشاره به اینکه این دوره براساس طرح ابلاغی سازمان دارالقرآن الکریم کشور و با مشارکت اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت نقش خانه‌های قرآن در نهضت حفظ قرآن کریم به پیشنهاد اتحادیه و موافقت اداره‌کل تبلیغات اسلامی این دوره ویژه مدیران خانه‌های قرآن در بخش بانوان برگزار شد که از تعداد 122 مدیر 80 نفر موفق به حضور در این دوره شدند و از بین آنها 56 نفر در مسابقه حائز امتیاز 80 به بالا و برگزیده شدند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان گیلان ادامه داد: براساس این مسابقه افرادی که حائز نمره بالای 80 در مسابقه پایانی دوره شدند گواهینامه جزء 30 یا نیم جزء پایانی دریافت خواهند کرد و علاوه‌ بر آن به برگزیدگان جوایزی نیز تقدیم می‌شود.

وی گفت: در دوره آموزشی بانوان سیده هاجر طباطبایی‌فرد، مونا عابدینی، رقیه رضایی، مریم احمدی، خدیجه برهانی و فرزانه صادقی از مدرسین و حفاظ کل استان امر تدریس و داوری پایانی را برعهده داشتند. در صورت تأمین اعتبار بیشتر مسابقات استانی نیز بین برگزیدگان برگزار خواهد شد.

وی همچنین از ادامه این طرح با توجه به استقبال و درخواست مدیران خانه‌های قرآن گیلان ویژه بانوان خبر داد و تصریح کرد: در مرحله بعدی مربیان قرآن نیز به این طرح اضافه خواهند شد.

انتهای پیام
captcha