هماهنگی فعالیت‌های قرآنی با شرایط کرونا در دارالقرآن فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3959534
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

هماهنگی فعالیت‌های قرآنی با شرایط کرونا در دارالقرآن فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی

مسئول دارالقرآن و مجتمع فرهنگی الغدير عقيدتی سياسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: این دارالقرآن با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های آموزش قرآن، اقدام به تشکیل بیش از ۷۵۰ جلسه آموزشی ویژه متقاضیان حفظ قرآن اعم از کارکنان و خانواده‌های آنان کرده است.

متناسب‌سازی فعالیت‌های قرآنی با شرایط کرونایی در دارالقرآن فرماندهي انتظامي خراسان‌جنوبیابراهیم فلاحی، مسئول دارالقرآن و مجتمع فرهنگی الغدير عقيدتی ـ سياسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: تاکنون طی سالیان گذشته بیش از 40 نفر حافظ کل و بیش از  ۴٠٠ نفر حافظ بیش از پنج جزء قرآن در این دارالقرآن تربیت شده‌اند که بسیاری از آنان در آزمون‌های تخصصی حفظ سازمان دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی موفق به کسب مدارک تخصصی و دریافت دانش نامه لیسانس علوم قرآنی با تأیید وزارت علوم و تحقیقات شده‌اند.

وی با اشاره به شرکت حافظان قرآن کریم سال جاری در آزمون‌های قرآنی در سال، افزود: دارالقرآن عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان در سال جاری علی رغم شیوع ویروس منحوس کرونا و به تبع آن تعطیلی بسیاری از کلاس‌های آموزش قرآن کریم با متناسب‌سازی فعالیت‌های قرآنی با شرایط موجود به ویژه راه‌‌اندازی کلاس‌های حفظ تلفنی و غیرحضوری نسبت به تشکیل بیش از 750 جلسه کلاس آموزشی بری متقاضیان حفظ قرآن کریم اعم از کارکنان و خانواده‌های آنان اقدام کرده که بیش از 600 نفر در این کلاس‌ها شرکت کردند.

مسئول دارالقرآن و مجتمع فرهنگی الغدير عقيدتی ـ سياسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در بهمن و اسفندماه سال جاری همزمان با کل کشور یازدهمین آزمون جامع حافظان قرآن کریم در فرماندهی انتظامی استان با نظارت دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی استان و اهتمام داوران آنان برگزار شد که 380 نفر در این آزمون شرکت و تعداد 257 نفر موفق به کسب نمره قبولی در رشته‌های حفظ یک جزء تا حفظ کل قرآن کریم شدند که در پایان هدایای نفیسی از سوی سازمان عقیدتی ـ سیاسی و سردار فرماندهی انتظامی استان به قبول شدگان اهدا شد.

فلاحی ادامه داد: طی 10 سال گذشته بیش از 4093 نفر حافظ قرآن کریم در آزمون‌های حفظ فرماندهی انتظامی استان شرکت و بیش از ٢۶۴٧ نفر موفق به کسب نمرات قبولی شده‌اند.

وی تصریح کرد: معتقدیم برای اینکه پلیس تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم، باید افرادی که در این ارگان فعال هستند با قرآن آشنا و مأنوس بوده و این انس با قرآن به خانه‌ها و در میان خانواده‌هایشان نیز نفوذ یابد.

مسئول دارالقرآن و مجتمع فرهنگی الغدير عقيدتی ـ سياسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: برای انتقال پیام‌های قرآنی به افراد خدوم نیازمند است تا انسان‌سازی صورت گیرد و در این میان چه فردی بهتر از پلیس که در قاموس نظام انقلاب اسلامی در حال فعالیت است.

فلاحی یادآور شد: بنابراین و با این اعتقاد به دنبال تربیت افرادی با سبک و سیاق آموزش‌های قرآنی هستیم تا بتوانیم رهاوردی برای زندگی کاری و خانوادگی این افراد بیابیم که در این راه حتی شیوع کرونا نیز نتوانست مانع شود چراکه راه و روش دیگری را برای اجرای آموزش‌ها یافتیم و اکنون زیرساخت آموزش مجازی فراهم شده است.

 

 

 

انتهای پیام
captcha