تشکیل شورای قرآن در روستاهای بالای ۳۰ خانوار
کد خبر: 3959761
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

تشکیل شورای قرآن در روستاهای بالای ۳۰ خانوار

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت ۶۰ خانه قرآن شهری و روستایی در استان، گفت: در روستاهای بالای ۳۰ خانوار شورای قرآن تشکیل می‌شود.

خبر نوروزی/ تشکیل شورای قرآن در روستاهای بالای 30 خانوارحجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از فعالیت ۶۰ خانه قرآن شهری و روستایی در استان خبر داد و گفت: ۹۰ درصد این خانه‌های قرآن در روستاها مستقر هستند و مابقی در شهرها فعالیت دارند.

وی افزود: در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی در مناطق روستایی طی هفته جاری نشستی با معاونان استانداری لرستان داشتیم که در این جلسه تاکید شد به منظور گسترش فعالیت‌های قرآنی در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته شهری، تأسیس خانه‌های قرآن در دستور کار قرار بگیرد.

جعفرپور با بیان اینکه در روستاهای بالای ۳۰ خانوار شورای قرآن تشکیل می‌شود، اضافه کرد: متأسفانه در بحث فعالیت‌های قرآنی در  مناطق روستایی تاکنون اقدامات زیادی انجام نشده که امیدوارم با تشکیل شورای قرآن در روستاها و تأسیس خانه‌های قرآنی گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه براساس مصوبات جلسه‌ای که با معاونان استانداری داشتیم قرار شد که شهرداران، فرمانداران و دهیاران جهت تأسیس و تجهیز خانه‌های قرآن مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: با توجه به اینکه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه یک ضرورت است اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان تلاش دارد با تشکیل شوراها و کمیته‌های قرآنی، اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در شهرها و روستاهای استان را هدفمند کند.

انتهای پیام
captcha