همایش ائمه جمعه استان کردستان برگزار شد
کد خبر: 3959881
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

همایش ائمه جمعه استان کردستان برگزار شد

همایش ائمه جمعه استان کردستان به مناسبت گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) و انتخابات امروز، 25 اسفندماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در همایش ائمه جمعه استان کردستان که به مناسبت گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) و انتخابات امروز، 25 اسفندماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: ماه شعبان ماه پیامبر مکرم اسلام و ماهی که رضوان الهی را که بالاترین درجه برای هر انسان عارفی بوده را در خود تجمیع کرده است.

وی با اشاره به آیه 174 سوره آل عمران که می‌فرماید: «فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَاتَّبَعُوا رِضْوَانَ اللَّهِ وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِيمٍ؛ پس با نعمت و بخششى از جانب خدا [از ميدان نبرد] بازگشتند، در حالى كه هيچ آسيبى به آنان نرسيده بود و همچنان خشنودى خدا را پيروى كردند و خداوند داراى بخششى عظيم است»، افزود: در قرآن بعد از بیان نعمت‌های بهشتی، بلافاصله از رضوان الهی نام برده شده است و این رضوان الهی از بالاترین درجات بوده که در ماه شعبان کسب می‌شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اعلام اینکه مطالب بعضی از خطبه‌های نماز جمعه تکراری و بعضاً نیز بدون مطالعه کافی ایراد می‌شوند، افزود: خطبا و سنگرداران امور فرهنگی باید در نماز جمعه اوضاع منطقه، جهان و ایران اسلامی را تحلیل کنند.

وی با اشاره به درگیرشدن جامعه کنونی با آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: مردم خواستار اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکارهای مناسب برای برون‌رفت از آسیب‌ها در خطبه‌های نماز جمعه به صورت جدی هستند.

مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از روحانیون به عنوان پرچمداران بصیرت‌افزایی در جامعه نام برد و یادآور شد: امیدواریم تک‌تک علما و روحانیون به ویژه ائمه جمعه و جماعت توجه به این نکات را به صورت جدی مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام
captcha