بوستان‌های شهر قم فقط برای تفریح باز است
کد خبر: 3960965
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
جوادیان تأکید کرد:

بوستان‌های شهر قم فقط برای تفریح باز است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر ممنوعیت اسکان مسافران در بوستان‌های سطح شهر، گفت: زائران، مسافران و همشهریان تنها برای تفریح می‌توانند از ظرفیت بوستان‌ها استفاده کنند.

بوستان‌های شهر قم فقط برای تفریح باز استبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به‌ اینکه در شرایط فعلی بسیاری از ظرفیت‌های اسکان در قم وجود ندارد، اظهار کرد: اسکان در مدارس و اماکن مسقف در تعطیلات سال جدید امکان پذیر نیست.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری مسافران نوروزی با شرایط ایجادشده، ادامه داد: امسال فقط هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و مسافرخانه‌ها با ظرفیت کم در مدار موضوع اسکان قرار دارند.

مدیرعامل پارک‌های قم با تأکید بر ممنوعیت اسکان مسافران در بوستان‌های سطح شهر بیان کرد: زائران، مسافران و همشهریان تنها برای تفریح می‌توانند از ظرفیت بوستان‌ها استفاده کنند.

وی مصوبه‌های شورای کشوری و استانی مقابله با کرونا مبنی بر اسکان نداشتن در شهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید با نظارت مستمر و استقرار نیروهای آماده‌باش در کنار فضاهای سبز و بوستان‌ها اسکان مسافران کنترل شود.

جوادیان ادامه داد: شهرداری قم آمادگی کامل برای همکاری با نیروهای آتش‌نشانی، مدیریت پیشگیری و رفع تخلف‌های شهری برای مدیریت حوادث را دارد.

وی با اشاره به مدیریت تجمع در بوستان‌ها توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، اضافه کرد: ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها، وسایل حرکت درمانی، اِلِمان و وسایل بازی کودکان باید به‌صورت روزانه و مستمر در دستور کار قرار بگیرد.

این مقام شهرداری قم کنترل تهویه سرویس‌های بهداشتی در سطح بوستان‌های شهر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: درب ورودی و خروجی نمازخانه‌ها نیز باید باز باشد تا از شیوع مجدد بیماری کرونا جلوگیری شود.

وی با اشاره به ضرورت ضدعفونی کردن مستمر مُهر، تسبیح و سایر اقلام موجود در نمازخانه‌ها، بیان کرد: عوامل اجرایی موظف هستند طبق دستورالعمل‌های ابلاغی و با استفاده از محلول ارسال‌شده، برای ضدعفونی سطوح با غلظت و مقدار معین و استاندارد اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha