مادر شهید حماسه هویزه به فرزند شهیدش پیوست + نماهنگ
کد خبر: 3963802
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹

مادر شهید حماسه هویزه به فرزند شهیدش پیوست + نماهنگ

مادر پاسدار شهید کربلای هویزه، قدیر قدرتی پس از 41 سال فراق و دوری فرزند برومندش به دلیل عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به سوی فرزند شهیدش پرکشید.

مادر شهید حماسه هویزه به فرزند شهیدش پیوستمیلاد کریمی، دبیر ستاد فرهنگی زیارتگاه شهدای هویزه در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان گفت: حاجیه خانم معصومه سعیدی مادر پاسدار شهید کربلای هویزه، قدیر قدرتی پس از 41 سال فراق و دوری فرزند برومندش به دلیل عارضه قلبی در تهران، دعوت حق را لبیک گفت و به سوی فرزند شهیدش پرکشید.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت خاص کرونایی، پیکر این مادر صبور در قطعه 232 بهشت زهرای تهران در جوار شهدای مسجد ارک به خاک سپرده شد و مراسم سومین و هفتمین روز درگذشت آن مرحومه  نیز ساعت 16 تا 18 پنجشنبه 26 فروردین بر مزار آن بانوی معظم و به صورت محدود برگزار خواهد شد.

مسئول امور پژوهشی یادمان شهدای هویزه درباره فرزند شهید این مادر والامقام نیز گفت: پاسدار شهید قدیر (علیرضا) قدرتی، 27 آذر 1341در تهران به دنیا آمد و در زمان شهادت، دانش آموز سال آخر دبیرستان در رشته علوم تجربی بوده است.

این مسئول فرهنگی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری این شهید والامقام اظهار کرد: شهید قدرتی هنرمند نقاش و خوشنویس بوده و بر روی شیشه و آینه نقاشی می‌کشید. ایشان همچنین بسیار اهل مطالعه بودند و مدتی نیز کتابخانه مسجد حضرت رقیه(س) در نزدیکی دانشگاه تهران را اداره می‌کردند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مبارزاتی این شهید حماسه هویزه در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب افزود: از تکثیر نوارهای حضرت امام (ره) و ساخت کوکتل مولوتف تا بحث و گفت و گو با مجاهدین و کمونیست‌ها و فروش کتاب‌های مبارزان انقلاب نظیر مرحوم آیت الله طالقانی در پرونده مجاهدت‌های انقلابی این شهید به یادگار مانده است.

دبیر ستاد فرهنگی زیارتگاه شهدای هویزه با اشاره به توصیه‌های این شهید حماسه هویزه خاطرنشان کرد: شهید قدرتی به همه ما سفارش کرده‌اند:«یاور رهبر باشید. از تربیت اسلامی غافل نمانید و پایه‌های دین‌تان را محکم کنید.»

زیارتگاه شهدای هویزه به عنوان اولین نقطه یادمانی دفاع مقدس، محل شهادت شهید علم‌الهدی و یاران عاشورایی‌اش در عملیات نصر (۱۶ دی ۵۹) است که در ۲۴ کیلومتری شهر هویزه و ۴۰ کیلومتری اهواز واقع است.

مادر شهید قدرتی در نماهنگ زیر با نام «هنوز همونیم» حضور دارد:

انتهای پیام
captcha