آیین گرامیداشت روز ارتش در هرمزگان برگزار شد
کد خبر: 3965512
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

آیین گرامیداشت روز ارتش در هرمزگان برگزار شد

آیین گرامیداشت روز ارتش با شعار «مدافعان وطن؛ یاوران سلامت» در منطقه یکم امامت نداجا به صورت رژه موتوری و خودرویی، برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، صبح امروز، 29 فروردین‌ماه، آیین گرامیداشت روز ارتش با شعار «مدافعان وطن یاوران سلامت» در منطقه یکم امامت نداجا با حضور مقام‌های عالی‌رتبه قضایی، امنیتی، نظامی و انتظامی استان به صورت رژه موتوری و خودرویی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، برگزار شد.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری، فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا، در این مراسم اظهار کرد:  ارتش همواره در کنار انقلاب اسلامی بوده و از ابتدا تاکنون خود را خادم مردم و نظام جمهوری اسلامی دانسته و می‌داند؛ تا این انقلاب امروز از یک نهال نوپا به درختی تنومند تبدیل شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم ارتش، این بازوی پرقدرت جمهوری اسلامی در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، بسیج و ملت شریف ایران بتواند به گونه‌ای حرکت کند که موجب افتخار، صلابت، عزت و استقلال کشورمان باشد. خوشبختانه هر روز شاهد رشد و پیشرفت و تعالی کشورمان در تمامی زمینه‌ها هستیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنا نبوده و نیست.

ارشد نظامی آجا در هرمزگان ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروهای چهارگانه‌اش به سطحی از توانمندی رزمی رسیده است که نه‌تنها نیازمندی‌های گلوگاهی و دستگاهی خود را می‌سازد و تأمین می‌کند، بلکه دست به ساخت و طراحی تجهیزات جدید در عرصه‌های دریا، هوا، پدافند و زمین زده است.

شفقت با اشاره به اینکه امیدواریم در سال ۱۴۰۰ پشتیبانی ارزشمند برای تولید پایدار در کشورمان باشیم، عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران تا آخرین قطره خون خود به گونه‌ای اقدام می‌کند که دشمن استکباری جرئت نکند قدم بر خاک، دریا و هوای کشورمان بگذارد و از منافع داخلی‌مان سوءاستفاده کند. دشمنان بدانند که اگر خطای ابلهانه‌ای انجام دهند به طور حتم پاسخ دندان‌شکنی از طرف نیروهای مسلح کشورمان، دریافت خواهند کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران، سربلند در پیشگاه خداوند و رهبری

فریدون همتی، استاندار هرمزگان، نیز در این مراسم با اشاره به خنثی‌سازی توطئه انحلال ارتش توسط امام خمینی(ره) در روزهای آغازین انقلاب اسلامی، اظهار کرد: فرمان احیای ارتش جمهوری اسلامی و اجازه ندادن برای تحقق توطئه انحلال ارتش، تصمیم  بزرگی بود که امام راحل (ره) اتخاذ و ارتش نیز توانست پاسخ این اعتماد را به خوبی بدهد و در جریان انقلاب در کنار مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و ملت قرار بگیرد. ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح در پیشگاه خداوند، امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب و ملت عزیز ایران همواره در برهه‌های مختلف و حساس انقلاب سربلند بوده است.

وی ضمن قدردانی از ایمان، فداکاری و اخلاص نیروهای مسلح کشورمان، بیان کرد:  ارتش و سپاه مانند دو بال و بازوی قدرتمند این کشور هستند که افتخار این را دارند که تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب، از عزت و کیان جمهوری اسلامی دفاع کنند. فرماندهی معظم کل قوا، شخصیتی خداجو و مؤمن به خدا و حقیقت است و به هیچ وجه با فرماندهان قوای مسلح دیگر کشورها قابل قیاس نیست.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: نیروهای مؤمن و متعهد ارتش در تمام مراحل این انقلاب اثبات کردند که برای نظام، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و ملت بزرگ ایران در هر صحنه‌ای آماده فداکاری هستند و با جان خود از تمامیت اراضی کشور دفاع می‌کنند. اقتدار کنونی نیروهای مسلح در طول تاریخ ایران بی‌نظیر است به گونه‌ای که ارتش‌های متجاوز که مدعی قدرت هستند و دنیا را به زیر سلطه خود کشیده‌اند در مقابل این هیبت و صلابت سر خم کرده‌اند.

همتی یادآور شد: امروز استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و ایادی‌اش به خود اجازه نمی‌دهند به کشورمان دست‌درازی کنند، چراکه می‌دانند ایران بزرگ نیروهای قدرتمند، فداکار، شجاع و شهادت‌طلبی چون ارتشیان مقتدر و سپاهیان با صلابت دارد. موفقیت، توانمندی و اقتدار امروز نیروهای مسلح به دلیل توکل به خداوند و ایمان به عدالت، حقیقت است.

 

انتهای پیام
captcha