برگزاری مراسم روز قدس به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی دارد
کد خبر: 3967730
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

برگزاری مراسم روز قدس به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی دارد

مدیرکل امور استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به وضعیت برگزاری مراسم روز قدس با توجه به شیوع بیماری کرونا گفت: ما تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و بنای هیچ‌گونه حرکتی برخلاف تصمیمات این ستاد را نداریم.

برگزاری مراسم روز قدس به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی دارد

به گزارش ایکنا از البرز، به نقل از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز، حجت‌الاسلام محمدحسین روحی یزدی، مدیرکل امور استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، هفتم اردیبهشت در جلسه هماهنگی برای روز جهانی قدس با تأکید بر حساسیت روز جهانی قدس امسال، گفت: روز قدس امسال در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار دارد و همین امر موجب حساسیت بیشتر روز جهانی قدس امسال می‌شود.

وی با نگرانی از عدم حضور حداکثری مردم در پای صندق‌های رأی، افزود: وضعیت و شرایط موجود کشور به‌گونه‌ای نیست که انگیزه لازم و مشوق‌های خوبی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات وجود داشته باشد.

مدیرکل امور استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در ادامه با اشاره به مذاکرات بازگشت به برجام، گفت: باید مراقبت شود که مذاکرات هسته‌ای فرسایشی نشود، چراکه برای کشور ضرر دارد. تحریم‌ها توسط آمریکا باید برداشته شود و برداشتن تحریم‌ها راستی‌آزمایی شود، متأسفانه شرکت‌کنندگان اروپایی در مذاکرات سیاست فرسایشی کردن مذاکرات را در پیش گرفتند که بر خلاف فرمایش رهبری و به ضرر ایران تمام می‌شود و طرف اروپایی و در رأس آنها آمریکا، قصد دارند مذاکرات را تا تعیین رئیس جمهور آینده ادامه دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: نماینده آمریکا در کشور عراق گفت که قرار نیست نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند ولی حمله‌ای که به پایگاه آمریکا در عراق انجام شد نشان می‌دهد اکنون منطقه پذیرای سلطه آمریکا نیست.

وی ادامه داد: منطقه خاورمیانه پذیرای سلطه استکباری آمریکا نیست و آمریکا در هیچ نقطه‌ای از خاورمیانه جایی ندارد، نه در عراق، نه در سوریه، نه در لبنان، نه در یمن و نه در کشورهای دیگر، اما مع‌الاسف می‌بینیم که بعضی‌ها چطور برای رسیدن به رویای حکومتی خودشان تمام این واقعیات را نادیده می‌گیرند.

روحی‌ یزدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شیوع موج چهارم کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری همه ما را مکلف کردند به تبعیت از تصمیمات و دستورات ستاد ملی بارزه کرونا کشور، لذا ما نمی‌توانیم چه از لحاظ شرعی و چه از لحاظ اخلاقی تصمیمی خارج از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور بگیریم.

وی با بیان اینکه ابتکار عمل امام خمیمنی(ره) بود که توانست روز جهانی قدس را برای همیشه در تاریخ زنده نگه دارد، افزود: ما تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و بنای هیچ‌گونه حرکتی بر خلاف تصمیمات این ستاد را نداریم ولی می‌خواهیم تا جای ممکن از ظرفیت‌های موجود برای تجلیل و گرامیداشت روز جهانی قدس استفاده شود.

مدیرکل امور استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر اینکه فضای مجازی تنها فرصت و ظرفیت برای برگزاری روز جهانی قدس است، گفت: متأسفانه فضای مجازی کشور، اصلا یک فضای امن و سالم نیست و ما شاهد و هجمه‌ها، آلودگی‌ها، تهمت‌ زدن‌ها و مسائل غیرواقعی را واقعی جلوه دادن در فضای مجازی هستیم و لذا اصلاح فضای مجازی کشور یکی از خواسته‌ها و مطالبات مهم و قطعی ملت ایران است.

روحی یزدی در ادامه افزود: برای اصلاح فضای مجازی کشور قوه قضائیه و قوه مقننه در کنار اعضای شاخص شورای عالی فضای مجازی باید با حضور جدی در صحنه این فضا را از آلودگی و ولنگاری‌های فرهنگی که در این فضا دیده می‌شود پاکسازی کنند.

وی با تأکید بر اعتیادآور بودن و جذاب‌ بودن فضای مجازی، گفت: باید فضای مجازی که امروزه در دسترس کوچک و بزرگ قرار دارد پاکسازی شود، زیرا دانش‌آموزی که باید در سامانه شاد درس بخواند از کوچکترین غفلت والدین و معلم استفاده می‌کند و گریزی به فضاهای دیگر می‌زند در حالی‌ که در این سنین نباید فرزاندانمان دسترسی به تمام فضاها داشته باشند.

این مسئول در پایان بیان کرد: ما اکنون در آستانه انتخابات سرنوشت‌سازی هستیم و وضعیت کنونی کشور اقتضا می‌کند که تمام حرکات و تصمیمات بسیار سنجیده و حساب شده باشد، متأسفانه شاهد آن هستیم که حضور برخی از افراد در انتخابات ریاست جمهوری یک حضور فتنه‌انگیزی و فتنه‌آمیزی است و هدف این جریان این است که با این موضع‌گیری‌ها و جبهه‌گیری خطرناک کشور را به مخاطره بیاندازند، که روز جهانی قدس می‌تواند بستر و زمینه بسیار مناسبی برای جلوگیری از رسیدن به این هدف خطرناک باشد.

انتهای پیام
captcha