آغاز رقابت بیش از ۱۰ هزار متسابق در آزمون قرآن و عترت خراسان رضوی
کد خبر: 3967788
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

آغاز رقابت بیش از ۱۰ هزار متسابق در آزمون قرآن و عترت خراسان رضوی

رقابت بیش از ۱۰ هزار متسابق در نوزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت خراسان رضوی از امروز آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

آغاز رقابت بیش از 10 هزار متسابق در آزمون قرآن و عترت خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در خراسان رضوی و همزمان با سراسر کشور از امروز هشتم اردیبهشت آغاز شده و تا دهم همین ماه از ساعت 9 تا 19 به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

رشته‌های این دوره از آزمون در گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل دو رشته ترجمه و تفسیر سوره بقره، در گروه معارف اهل ‌بیت(ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان(ع) و در بخش حفظ نیز این دوره از آزمون سراسری قرآن و عترت در ۹ رشته حفظ و مفاهیم جزء۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم پنج جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم است.

بر اساس دستورالعمل ابلاغی نیز این دوره از آزمون، امکان ویرایش رشته و اطلاعات کاربری در روزهای آزمون به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود و متسابق باید ابتدا نسبت به اتصال مطمئن و نسبتا پرسرعت به اینترنت اطمینان حاصل کرده و سپس بعد از مطالعه نکات زیر نسبت به ورود به آزمون اقدام کند.

ممکن است با توجه به حجم بالای شرکت‌کنندگان در برخی از ساعات روز دسترسی  به سامانه در این ساعات با اختلال یا کندی مواجه شود، لذا پیشنهاد می‌شود در صورت وقوع این مورد شروع آزمون خود را به ساعت‌های بعدی موکول کنند.

نوبت‌بندی خاصی برای شرکت در آزمون لحاظ نشده است و متسابق می‌تواند در طول سه روز و ساعات معین شده در آزمون شرکت کند.

سؤالات به‌صورت سؤال به سؤال نمایش داده خواهد شد و امکان بازگشت به سوال قبلی وجود ندارد، ضمن اینکه زمان پاسخگویی هر پرسش مختص همان سؤال است و در صورتی که در زمان مقرر پاسخی انتخاب نکنید سؤال بدون جواب ثبت شده و خودکار به سؤال بعدی خواهید رفت.

در صورتی که اعتراضی به سؤال نمایش داده شده دارید می‌توانید با انتخاب گزینه اعتراض به سؤال، اعتراض خود را ثبت کنند، فرآیند بررسی اعتراضات بعد از برگزاری آزمون انجام خواهد شد.

با توجه به اینکه آزمون دارای نمره منفی است، لذا متسابقان دقت کنند در ثبت پاسخ‌ها دقت لازم را داشته باشند، همچنین در طول انجام آزمون از خاموش کردن دستگاه خودداری کرده و در صورت مواجه شدن در هرکدام از سؤالات با خطای اینترنت نسبت به اتصال خود به اینترنت اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به بارگذاری مجدد صفحه اقدام کنند.

سؤالات آزمون برای داوطلبان زیر 12 سال و نابینایان در رشته‌های حفظ هم به صورت متنی و هم به‌صورت صوتی بارگذاری شده و از زمان بالاتری برای پاسخ به سؤالات برخوردار خواهند بود. 

نتایج نهایی آزمون متعاقبا از طریق وب‌سایت quranedu.ir اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha