ظرفیت خیرین در توسعه علمی و احداث دانشگاه‌های اردبیل استفاده می‌شود
کد خبر: 3973336
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

ظرفیت خیرین در توسعه علمی و احداث دانشگاه‌های اردبیل استفاده می‌شود

استاندار اردبیل گفت: ورود خیرین در توسعه حوزه علمی و احداث دانشگاه‌های استان اردبیل یک اولویت اساسی است که دانشگاه صنعتی نیز جزو این دسته از موارد است.

ظرفیت خیرین در توسعه علمی و احداث دانشگاه‌های اردبیل استفاده می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل، دوم خردادماه، در مراسم کلنگ‌زنی رصدخانه دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار رصدخانه دانشگاه محقق اردبیلی کلنگ‌زنی شد و عملیات عمرانی دومین خوابگاه متأهلی نیز آغاز شد که بی‌شک تداوم این روند در تحقق اهداف مورد نظر و ترویج یک الگوی حسنه در جامعه باید مبنای کار باشد.

وی با اشاره به این که ورود خیرین در توسعه دانشگاه‌های استان یک اولویت اساسی است، بیان کرد: دانشگاه صنعتی نیز جزو این موارد است که با کمک و همکاری خیران در حال احداث است که این اقدامات شایسته تقدیر و قدردانی است و تلاش خیران در این زمینه سبب شده تا دولت بتواند به جای تمرکز در اجرای این طرح‌ها اعتبارات را در موارد دیگر تزریق کند.

استاندار اردبیل ادامه داد: توسعه دانشگاه‌های اردبیل و نیز اهمیت به توسعه علم در سطح استان اردبیل یک اولویت بسیار حائز اهمیت و اساسی است که در این زمینه اجرای این برنامه‌ها به عنوان یک اقدام ماندگار توسط خیران در استان رقم خورده و درصدد هستیم برای نسل جوان استان الگو‌های خوبی همانند خیران استان را تربیت و پرورش دهیم.

بهنامجو تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی برای نخستین بار توانسته در رتبه‌بندی تایمز وارد شود که این مسئله در ورود دانشجویان خارجی و غیربومی به این دانشگاه نیز بسیار حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه واقع شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: شاخص صنعت استان اردبیل با توسعه بخش علمی توانسته رشد ۳ درصدی داشته باشد که این موضوع در ارتقای جایگاه استان بسیار حائز اهمیت است و در تلاش هستیم برای توسعه بیشتر گام برداریم و استان را در راه‌اندازی مراکز نوآوری به شرایط قابل قبولی برسانیم.

تلسکوپ به خاطر تغییر مدیریتی در احداث رصدخانه بلااستفاده است

عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در ادامه با اشاره به اهمیت به این حوزه اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه محقق اردبیلی به جایگاه برتر علمی دست یافته است و این موضوع برای استان اردبیل مایه افتخار و سربلندی است که در حوزه علمی به چنین پیشرفت‌هایی دست یافته است.

وی بیان کرد: تلسکوپ رصدخانه به خاطر تغییر مدیریتی در احداث رصدخانه بلااستفاده مانده است که نیاز است در این زمینه تصمیمان مناسبی اتخاذ شود و با توجه به مکان‌یابی احداث این رصدخانه توسط کارشناسان و خبرگان آلودگی نوری در این مکان نداریم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: امیدواریم با همکاری خیران در راستای تحقق برنامه‌های علمی تمهیدات لازم به کار گرفته شود تا خروجی‌های مورد انتظار در این زمینه به دست آید که این مسئله در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی و مهم برای ما مطرح و قابل توجه است.

رشد علمی در جامعه بسیار حائز اهمیت است

در ادامه عبدالحسین محمدزاده خیر رصدخانه ساز اردبیل نیز بیان کرد: همکاری بنده در راستای توسعه علم و فرهنگ ادامه خواهد یافت تا بهترین استفاده‌ها در این زمینه محقق شود و به نظر بنده رشد علمی در جامعه بسیار حائز اهمیت است که نیاز است در این راستا برنامه‌های ترویجی برای همکاری خیران گسترش یابد.

وی بیان کرد: دومین خوابگاه متأهلی خیرساز در دانشگاه محقق اردبیلی احداث می‌شود که قناعت و اطاعت آموخته‌های من از اولیایم است که در این زمینه تمام سعی و تلاش خود را برای کسب رضایت خداوند و نیز رشد و توسعه حوزه علمی و فرهنگی انجام خواهد داد.

انتهای پیام
captcha