جشنواره «رهوا» جنبه تولیدی و آموزشی دارد
کد خبر: 3975285
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

جشنواره «رهوا» جنبه تولیدی و آموزشی دارد

رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌‌رضوی گفت: جشنواره «رهوا» محتوای بسیار غنی دارد که با وجود تنوع برنامه‌ای و دیدگاه‌های مختلفی که هر دانشجو با هر نوع توان و سلیقه‌ای که داشته باشد، می‌تواند شرکت کند و از نظر تولیدی و آموزشی دانشجویان تولیدات و تکنیک‌های خود را در این جشنواره ارائه دادند.

جشنواره «رهوا» جنبه تولیدی و آموزشی داردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین، احمد ترابی، رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌‌رضوی، امروز ۱۲ خردادماه در اختتامیه جشنواره دانشجویی «رهوا»، اظهار کرد: این جشنواره در روزهایی شکل گرفت که حضور دانشجویان را در دانشگاه‌ها به‌صورت فیزیکی نداشتیم و برنامه‌ها به‌صورت مجازی و غیرحضوری برگزار شد.

وی ادامه داد:  این جشنواره جزو برنامه‌های ابتدایی بود که دانشگاه به این صورت وارد کار شد و به‌صورت استانی برگزار کرد. معمول برنامه‌هایی که در گذشته داشتیم، به این صورت بود که هر دانشگاه برای خود برنامه‌ها را برگزار می‌کرد. البته در بعضی از رشته‌ها مانند ازدواج‌های دانشجویی که به صورت استانی و بعضی از برنامه‌های قرآنی به‌صورت کشوری برگزار می‌شد.

ترابی افزود: جشنواره دانشجویی «رهوا» در بین برنامه‌های استانی به‌طور میانگین، از جمله برنامه‌های شاخص است. این جشنواره محتوای بسیار غنی دارد که با وجود تنوع برنامه‌ای و دیدگاه‌های مختلفی که هر دانشجو با هر نوع توان و سلیقه‌ای که داشته باشد، می‌تواند شرکت کند و جنبه تولیدی و آموزشی داشت تا دانشجویان تولیدات و تکنیک‌های خود را در این جشنواره ارائه دهند.

رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌‌رضوی تصریح کرد: امروز با وجود اینکه تصور می‌کردیم در فضای مجازی تعداد کمتری از شرکت‌کنندگان را داشته باشیم، اما شاهد آن هستیم که به‌سمت یک فضای مهم حرکت می‌کنیم و اکنون بیشتر آموزش‌های دانشگاهی هم به‌سمت مجازی خواهد رفت. البته آموزش مجازی محدودیت‌هایی دارد که قطعا راه‌حل‌هایی برای رفع نقایص آن اتخاذ خواهد شد. به نظر می‌رسد که این جشنواره مرزها و محدودیت‌های گذشته را هم شکسته و امروز موفق شد که بیش از ۲۰۰۰ نفر را با خود همراه کند.

وی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: گاهی از اوقات با حضور چند دقیقه‌ای یا حداکثر یک ساعت در مراسمی و در یک انجام وظیفه، جلوی حضورهای گسترده و زحمات فراوان گرفته می‌شود. امروز ما می‌دانیم با حضور در صندوق‌های رأی و انتخاب یک فرد شایسته و خدمتگذار برای نظام جمهوری اسلامی، مشکلات زیادی را از جامعه خودمان رفع می‌کنیم.

ترابی تصریح کرد: مشکلاتی که اگر امروز به فکر آن‌ها نباشیم ممکن است مانند هشت سال دفاع مقدس نیروهای زیادی جان دهند و خون خود را بدهند تا بتوانیم آن خطرات را جبران کنیم. در حالی که امروز با عقلانیت، مطالعه و فکر می‌توانیم آن یک ساعت را انجام وظیفه کنیم تا جلوی خطرات زیادی را بگیریم. اگر به‌خاطر داشته باشید، در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته هر زمان در صحنه بین‌المللی حضور پیدا کردیم، دشمنان ما هجمه‌های خود را علیه مملکت زیاد کردند و بسیاری از تحریم‌هایی که علیه ما وضع کردند، زمانی بود که ما سست وارد شدیم.

رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌‌رضوی بیان کرد: یکی از صحنه‌های عظیمی که می‌تواند حرف ملت برای دنیا باشد، حضور قوی در صحنه انتخابات است. به این دلیل دشمنان ما تلاش می‌کنند این حضور قوی را نداشته باشیم و به هر بهانه‌ای که شده، می‌خواهند ما را تضعیف کنند. بنابراین تنها افرادی در انتخابات سستی می‌کنند که نگران آینده خود و کشورشان نیستند.

جشنواره دانشجویی رهوا؛ قابلیت برگزاری ملی

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید محمود طباطبایی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: در ماه‌های گذشته، فضای دانشگاهی ما موکد به برگزاری برنامه دانشجویی بود که به واژه‌ای برگرفته از آیات قرآن به نام «رهوا» مزین شده بود. این آیه به معنای وسعت و راه با آرامش است که از آیه ۴۴ سوره دخان گرفته شده است. به خصوص در شرایطی که اکنون وجود دارد. جوان امروز در شرایط مختلف تحصیلی، ازدواج، اجتماعی و... دچار استرس و اضطراب‌های متعددی شده است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ظرفیتی که در استان وجود داشت و حقیقتا این اتفاق بی‌نظیر بود که هم از نظر فنی و محتوایی تماما از ظرفیت‌های استان با کمترین نیروی انسانی و امکانات استفاده و برگزار شد. ضمن اینکه تلاش تمام تیم این بود که جشنواره با بهترین کیفیت برگزار شود. این جشنواره قابلیت این را دارد که در سطح ملی ارائه شود و آن محتوای تولید شده بتواند در سایه فضاهای دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است، این جشنواره با محوریت چالش‌ها و دغدغه‌های روز دانشجویان، از بهمن ماه ۹۹ تا اواخر اردیبهشت ماه جاری در ۲۷ رشته متنوع با قالب‌های ادبی هنری، آموزشی، فناوری، پژوهشی، ایده‌پردازی و تجربه‌نگاری، ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خراسان رضوی برگزار شد.

همچنین، بیش از ۲۳۵۰ دانشجو از سراسر استان در جشنواره رهوا شرکت کردند که بیشترین تعداد شرکت کنندگان در بخش آموزشی بوده است. همچنین دانشجویانی که حداقل ۶۰ درصد امتیاز یک رشته را در بخش‌های آموزشی و پژوهشی کسب کرده‌اند، حائز دو نمره برای دروس معارف خود می‌شوند.

در پایان مراسم نیز از برگزیدگان جشنواره دانشجویی رهوا تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha