675 زائر گیلانی در انتظار اعزام به سرزمین وحی
کد خبر: 3979902
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

675 زائر گیلانی در انتظار اعزام به سرزمین وحی

مدیر حج و زیارت گیلان با اشاره به تکمیل ثبت نام و واریز وجه زائران ایرانی، اظهار کرد: استان گیلان 675 زائر حج تمتع در قالب پنج کاروان دارد که در انتظار اعزام هستند و در صورت مساعد شدن شرایط، به عربستان اعزام می شوند.

حسن فعال، مدیر حج و زیارت استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه دولت عربستان تصمیم گرفته حج تمتع امسال را فقط برای زائران این کشور برگزار کند، گفت: هنوز زائران حج تمتع سال 99 ایران به سرزمین وحی اعزام نشدند.

وی با اشاره به تکمیل ثبت نام و واریز وجه زائران ایرانی، اظهار کرد: استان گیلان 675 زائر حج تمتع در قالب پنج کاروان دارد که در انتظار اعزام هستند و در صورت مساعد شدن شرایط، به عربستان اعزام می شوند.

مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه بیماری کرونا سفر به عتبات عالیات را نیز تعطیل کرده است، ادامه داد داد: با دولت عراق در حال رایزنی هستیم و برنامه ریزی های لازم برای اعزام زائران در صورت کنترل بیماری کرونا فراهم شده است و آرام آرام اقدام به اعزام کاروان زائران خواهیم کرد.

فعال با ابراز امیدواری از برگزاری مراسم پیاده روی اربعین در صورت بهبود شرایط بهداشتی کشور، بیان کرد: دولت عراق در حال حاضر با اعزام زائران اربعین موافقت کرده است و چگونگی ثبت نام و روادید و اعزام طی ماه های آینده و به‌دنبال تزریق عمومی واکسن کرونا، از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام
captcha