آغاز دوره مجازی حفظ صحیفه سجادیه در بندرعباس
کد خبر: 3980406
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
ویژه بانوان؛

آغاز دوره مجازی حفظ صحیفه سجادیه در بندرعباس

مدیر مؤسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی بندرعباس از آغاز دوره مجازی حفظ صحیفه سجادیه ویژه بانوان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، لیلا غلامحسینی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی بندرعباس، ششم تیرماه، در حاشیه آغاز به کار دوره مجازی حفظ صحیفه سجادیه بخش بانوان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دوره مجازی حفظ صحیفه سجادیه ویژه بانوان با حضور ۱۰۰ متقاضی از بین اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و مؤسسات قرآنی سراسر کشور در شهر بندرعباس آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: فعالیت‌ها متعددی تحت نظر همسر شهید عبدالکریمی در این مؤسسه در حال انجام است که خروجی آن به تربیت بیش از ۱۰۰ حافظ کل قرآن و هزار قرآن‌آموز در سطح استان انجام شده است. امسال با پیشنهاد دبیرخانه کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) و همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان، کار ثبت‌نام قریب به ۱۰۰ نفر از بانوان متقاضی حفظ صحیفه از سراسر کشور در این مؤسسه انجام شد.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی بندرعباس تصریح کرد: بخش قابل‌توجهی از این متقاضیان از اعضای کانون‌های مساجد استان و یا اعضای مؤسسه شهید عبدالکریمی هستند. قبل از آغاز رسمی دوره و به‌مناسبت دهه کرامت و روز دختر، ده‌ها نفر از اعضای ثبت‌نام کننده در این دوره، اقدام به حفظ هشت دعای صحیفه کردند.

غلامحسینی بیان کرد: امیدواریم با سعی و تلاش و جدیت مربیان تا ولادت امام سجاد(ع) بخش قابل‌توجهی از شرکت‌کنندگان موفق به حفظ کل صحیفه سجادیه شوند. این دوره با حمایت دبیرخانه کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) به‌صورت رایگان برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان آن نوجوانان و جوانان در رده سنی ۱۵ تا ۳۵ سال هستند.

وی گفت: این دوره در قالب پنج کارگاه به‌صورت مجازی تحت نظر پنج مربی فعالیت خود را آغاز کرده و شرکت‌کنندگان با مفاهیم گران‌سنگ کتاب صحیفه سجادیه آشنا خواهند شد. صحیفه سجادیه به‌مثابه تفسیر قرآن است و حافظان قرآن برای درک بهتر معارف کلام وحی باید سر سفره پر از نغمات معنوی این کتاب نورانی بنشینند.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی بندرعباس در پایان یادآور شد: به شرکت‌کنندگانی که در پایان دوره موفق به حفظ کل صحیفه سجادیه شوند از سوی دبیرخانه کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) یک سفر معنوی به مشهد مقدس اهدا می‌شود و همچنین افرادی که تا قبل از برگزاری کنگره، حفظ خود را به پایان برسانند، علاوه بر سفر مشهد در کنگره نیز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام
captcha