اعلام برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در لرستان
کد خبر: 3980527
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

اعلام برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در لرستان

مسئول جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اعلام برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در این استان، گفت: با توجه به مباحث روز کشور، برنامه‌هایی برای هفته عفاف و حجاب به‌صورت خاص در نظر گرفته شده است که این برنامه در کل سال نیز تداوم دارد.

تشریح برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در لرستانمریم سپهوند، مسئول جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به در پیش بودن هفته عفاف و حجاب، گفت: خیر و برکت و احیای مسئله امر به معروف و نهی از منکر به‌ویژه در مسئله عفاف و حجاب تأثیرات فردی و اجتماعی فراوانی دارد که در این راستا نه‌تنها بانوان بلکه کل جامعه بانیان این کار هستند.

مسئول جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه در تقویم امسال 19 تا 25 تیر به‌عنوان هفته عفاف و حجاب تعیین شده است، بیان کرد: با توجه به مباحث روز کشور، برنامه‌هایی برای هفته حجاب و عفاف به‌صورت خاص در نظر گرفته شده است که این برنامه در کل سال نیز تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها در سطح محلات، رده‌های قشری و فرماندهی نواحی برگزار می‌شود، تصریح کرد: روز 19 تیر تحت‌ عنوان قانون‌مداری و حقوق شهروندی نام‌گذاری شده است که در سطح شهرستان‌ها برنامه رادیو و تلویزیونی مسئله عفاف و حجاب، قانون‌مداری و حقوق شهروندی در نظر گرفته شده است که صدا‌وسیما متولی این برنامه است، اما دیگر دستگاه‌ها نیز می‌توانند در اجرای آن همکاری داشته باشند.

سپهوند با بیان اینکه در هفته حجاب و عفاف با حضور کارشناسان و تعدادی از نخبگان، دانشجویان و دانش‌آموزان، نشست تلویزیونی برگزار می‌کنیم، گفت: 20 تیرماه مصادف با سالروز شهادت امام محمدتقی(ع) به روز هویت اسلامی اصالت ایرانی نام‌گذاری شده است که برای این روز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه 21 تیرماه تحت‌ عنوان تحکیم بنیاد خانواده و خانواده سعادتمند نام‌گذاری شده است، افزود: این روز سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است که در تقویم ما به‌‌عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است و در این روز مراسم جشن ازدواج برای جوانان برگزار می‌شود. همچنین برگزاری نشست تلویزیونی «سبک زندگی فاطمی» و «الگوی سوم» از دیگر برنامه‌‌های این روز است. الگوی ما نه زن شرقی و نه زن غربی بوده بلکه زن مسلمان تراز انقلاب اسلامی است، یکی از اهداف ما در این روز آموزش این الگوی مدنظر مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به برگزاری نشست تحکیم بنیاد خانواده در تمام پایگاه‌های بسیج در سراسر استان، بیان کرد: روز 22 تیر تحت عنوان بررسی و تحقیق عفاف و حجاب از دیدگاه روانشناسان، جامعه‌شناسان و مشاوران خانواده نام‌گذاری شده است.

سپهوند با بیان اینکه 23 تیر تحت‌ عنوان نیاز فطری مطالبه جهانی پیامبر(س) در حجة‌الوداع نام‌گذاری شده است، اضافه کرد: در این روز از یک خانم تازه مسلمان دعوت کردیم و در یک برنامه وبیناری و با حضور تعدادی از جوانان یافته‌های خود از اسلام و چگونگی مسلمان شدنش را توضیح خواهد داد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی در بستر فضای حقیقی و مجازی، اظهار کرد: در راستای ترویج الگوی فاطمی از چند خانواده‌ نخبه‌پرور با الگوی اسلامی تجلیل می‌شود.

مسئول جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه مسئله عفاف و حجاب در اولویت مدیران دستگاه‌های اجرایی نیست، تأکید کرد: اگر این دیدگاه مسئولان تغییر کرده و جهت پیدا کند، فضای تبلیغی و اجتماعی ما به این سمت هدایت می‌شود.

انتهای پیام
captcha