تخصیص یک میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به مؤسسات قرآنی کردستان
کد خبر: 3981360
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸

تخصیص یک میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به مؤسسات قرآنی کردستان

رئیس سابق اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کردستان از تخصیص یک میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به مؤسسات قرآنی کردستان خبر داد و گفت: مؤسسات قرآنی استان با انجام قرعه‌کشی برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی خواهند شد.

تخصیص یک میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به مؤسسات قرآنی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، فرید عزت‌پور، رئیس سابق اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان کردستان امروز، 10 تیرماه در مجمع عمومی انتخابات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان اظهار کرد: آنچه که ما را با وجود تمام فراز و نشیب‌ها و مشکلات این عرصه، مصمم‌‌تر به ادامه این مسیر می‌کند، عشق به قرآن کریم و اجر اخروی آن بوده است.

وی با اشاره به فعالیت اتحادیه در شرایط کرونا افزود: در دو سال گذشته نتوانستیم فعالیت و کلاس‌های حضوری قرآن را برگزار کنیم، اما فعالیت‌های مؤسسات استان تعطیل نشده و در قالب فضای مجازی ادامه داشت.

عزت‌پور بیان کرد: جذب 180 میلیون ریال کمک بلاعوض در اواخر سال 1398 از اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان و جذب 50 میلیون ریال از یک خیر قرآنی و توزیع آن بین مؤسسات قرآنی استان از فعالیت‌های اتحادیه مؤسسات قرآنی استان در این روزها بوده است.

وی از جذب و توزیع 370 میلیون ریال کمک بلاعوض از اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور به واسطه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت مؤسسات قرآنی خبر داد و بیان کرد: 170 میلیون ریال دیگر از اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور جذب شد که در حساب ماند و توانستیم امتیاز یک میلیارد ریال وام قرض الحسنه برای مؤسسات قرآن را کسب کنیم که امروز در قالب قرعه‌کشی مؤسسات قرآنی به بانک معرفی خواهند شد.

عزت‌پور از انعقاد تفاهم نامه با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان به مبلغ 320 میلیون ریال بود که در نیمه دوم سال 99 به طرح‌های حفظ قرآن اختصاص یافت.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با اداره تبلیغات اسلامی به مبلغ 20 میلیون ریال برای اجرای طرح‌های کوچک قرآنی، انعقاد تفاهم با اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور برای فعالیت‌های اسناد سه گانه که مبلغ 567 میلیون ریال بود، که مرحله اول آن به حساب 30 مؤسسه قرآنی استان واریز شد و مرحله دوم آن هم به زودی واریز خواهد شد، خبر داد.

عزت‌پور یادآور شد: بازدید و بررسی مشکلات مؤسسات قرآنی استان، دیدار با مدیران کل ادارات و دستگاه‌های ذیربط، نشست با مدیر عامل اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی، ضبط و پخش تلاوت‌های قاریان استان از شبکه استانی، توزیع 130 بسته معیشتی بین مؤسسات قرآنی و ... از دیگر فعالیت اتحادیه استان بوده است.

مصطفی احمدپور، بازرس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان با اشاره به شرایط شرکت در انتخابات بیان کرد: اخلاص و کار برای خدا، توانمندی و داشتن وقت کافی برای پذیرش مسئولیت شرایط لازم است.

وی به انجام بازرسی‌های بازرسان اتحادیه در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در این بازرسی مشخص شد که در تراز مالی هیچ مشکلی و ناهماهنگی وجود ندارد.

احمدپور افزود: برنامه‌ریزی و نظم در برگزاری جلسات هیئت مدیره نیاز ضروری است تا اعضا بتوانند در جلسات حضوری فعالیت داشته باشند.

در این دوره از انتخابات فرید عزت‎‌پور با 21 رأی، سیدعباس حسینی با 16 رأی، سیدبهاءالدین حسینی با 14 رأی، امین اسدی و زهرا زندی هر کدام با 11 رأی اعضای اصلی و شهلا امینی، محمود مردوخیان و سودابه رحمانی به عنوای علی البدل هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان و ماموستا امجد غفوری با 17 رأی، حلیمه عزیزی با 16 رأی، بازرسان اصلی و سهیلا شمس‌قریشی با 9 رأی بازرس علی البدل این دوره از انتخابات شدند.

انتهای پیام
captcha