اجرای طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه با هدف اشتغالزایی
کد خبر: 3981853
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

اجرای طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه با هدف اشتغالزایی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، با اشاره به اجرای طرح «شمیم خدمت» با هدف ایجاد اشتغال پایدار، گفت: برپایی ۱۴ کارگاه تولیدی و تولید ۲۴ نوع محصول حاصل اجرای طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه بود.

اجرای طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه با هدف اشتغالزاییبه گزارش ایکنا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، اظهار کرد: در راستای اجرایی کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، در خصوص رونق و جهش تولید، طرح «شمیم خدمت» با رویکرد توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای خانواده‌ها در بقاع متبرکه خراسان رضوی اجرا شد.

وی با بیان اینکه هدف مهم اجرای طرح «شمیم خدمت» ایجاد اشتغال پایدار است، افزود: 9 بقعه‌متبرکه شهرستان‌های بردسکن، تربت‌حیدریه، طرقبه و شاندیز، گناباد نیشابور مجری این طرح در خراسان رضوی بودند.

ایزدی با اشاره به اینکه مراکز افق بقاع متبرکه مسئول اجرای این طرح هستند، تصریح کرد: در این طرح 32 دوره آموزشی در 24 عنوان آموزشی برگزار شد و 481 کارآموز در این دوره‌ها شرکت کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: صنایع‌دستی، گلیم و فرش‌بافی، خیاطی و تولید ماسک، جوشکاری، تولید گیاهان دارویی، گلابگیری، خوشنویسی و نقاشی، روخوانی و روانخوانی قرآن و... از جمله عناوین دوره‌های آموزشی است که در بقاع‌متبرکه و موقوفات استان برگزار شده است.

وی اظهار کرد: حاصل این دوره‌های آموزشی، برپایی 14 کارگاه تولیدی بود و کارآفرینان 24 محصول را روانه بازار مصرف کردند.

ایزدی با اشاره به اینکه در برگزاری این دوره‌ها از اساتید مجرب و برجسته دعوت شده است، بیان کرد: 20 مربی و کارآفرین در این دوره‌ها، مشغول به فعالیت شده‌اند و برای 51 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: با همکاری مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای، کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد، کانون مساجد و پایگاه‌های بسیج با مراکز افق بقاع‌متبرکه استان این طرح اجرا شد.

انتهای پیام
captcha