احیای آموزش خانگی قرآن در البرز
کد خبر: 3981938
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

احیای آموزش خانگی قرآن در البرز

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد البرز از آموزش خانگی قرآن‌کریم و حفظ چهل و دو موضوع با مفاهیم قرآنی در منازل و مکتب خانه‌های قرآنی خبرداد.

احیای آموزش خانگی قرآن در البرز

سیده زهرا حسینی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه از قدیم در مساجد شهرها و روستاهای استان آموزش قرآن از سوی امام جمعه و جماعات با علاقمندان به روخوانی قرآن برگزار می‌شد، گفت:  این طرح نیز با هدف تقویت بیشتر فعالیت‌های قرآنی در مساجد و خانه‌های قرآن اجرا می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح علاوه بر آموزش روخوانی قرآن که شب‌های جمعه در منازل با حضور خانواده‌ها برگزار می‌شود، 42 موضوع قرآنی نیز به قرآن‌آموزان برای حفظ ارائه خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: این طرح با هدف پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوان علاقمند به روخوانی قرآن‌کریم اجرا می‌شود و موسسات قرآنی فعال استان نیز می‌توانند از این طرح به نحو احسن برای تربیت قرآنی متربیان تحت پوشش خود استفاده کنند.

حسینی تصریح کرد: مردمی‌بودن از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح است که با اجرای آن یقینا در حوزه آموزش و تربیت حافظان قرآن اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد البرز در پایان بر ضرورت آموزش مربیان قرآنی و آشنایی هرچه بیشتر آنها با فضای مجازی تاکید کرد و گفت: مربیان قرآنی استان در حوزه آموزش به کلاس‌های بسیاری نیاز دارند تا آموخته‌های آنان به روز شود و در حال حاضر برگزاری اینگونه کلاس‌ها در استان و یا اعزام مربیان به استان‌های دیگر، هزینه بسیاری لازم دارد که بدون حمایت مسئولان مربوطه امکان‌پذیر نیست.

 

انتهای پیام
captcha