انتقاد از ورود حجم عظیم گردشگران به چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3982417
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
داستان شهرکرد مطرح کرد:

انتقاد از ورود حجم عظیم گردشگران به چهارمحال‌وبختیاری

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال‌‌وبختیاری با انتقاد از ورود حجم عظیم گردشگران به استان، گفت: آب و هوای معتدل، کمبود و قطعی آب در استان‌های جنوبی و گرمسیر، گرمای هوای بسیار شدید در برخی استان‌ها و وجود نقاط گردشگری بکر و ... باعث شده است که مسافران زیادی از استان‌های کشور وارد این استان شوند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، عبدالرضا علیمحمدی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری، ۱۵ تیرماه در جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان با اشاره به اینکه نباید از کنار هشدارها برای ورود به خیز پنج کرونا به سادگی عبور کنیم، اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد موج پنجم کرونا بسیار سهمگین‌تر از موج‌های قبلی باشد، دانشگاه علوم پزشکی باید پیشنهادات خود را در خصوص راهکارهای مقابله برای ورود به پیک پنجم ارائه دهد.

وی افزود: شاید نتوانیم به سادگی در پیک پنجم کرونا برای تعطیلی مجدد بازار تصمیم‌گیری کنیم، خوشبختانه در حال حاضر وضعیت استان از نظر شیوع ویروس کرونا نسبت به سایر استان‌ها مطلوب‌تر است، بنابراین نباید با عادی‌انگاری مقدمات ورود به پیک پنجم را فراهم کنیم.

وی با انتقاد از ورود حجم عظیم گردشگران به چهارمحال و بختیاری، گفت: آب و هوای معتدل، کمبود و قطعی آب در استان‌های جنوبی و گرمسیر، گرمای هوای بسیار شدید در برخی استان‌ها و وجود نقاط گردشگری بکر و ... باعث شده است که مسافران زیادی از استان‌های کشور وارد این استان شوند.

علیمحمدی بیان کرد: کنترل مبادی ورودی به چهارمحال و بختیاری باید در اولویت قرار بگیرد، همچنین دانشگاه علوم پزشکی با هشدارهای کارشناسی جلوی عادی‌انگاری مردم را بگیرد، نیاز است مجددا گشت‌هایی در سطح شهر برای برخورد و تذکر با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را نقض می‌کنند، فعال شوند.

عودت ۵۳۰۰ خودرو از مبادی ورودی استان، از ابتدای سال

در ادامه جلسه منوچهر امان‌اللهی، فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری در خصوص اعمال محدودیت‌های تردد در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۵۳۰۰ خودرو از مبادی ورودی استان عودت داده شد.

وی افزود: در این مدت ۲۷۰۰ دستگاه خودرو مشمول اعمال قانون تردد شبانه شدند، همچنین ۱۵۹۴ دستگاه خودرو مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۱۱۴ خودرو نیز مشمول جریمه یک میلیون تومانی شدند.

امان‌اللهی در پایان عنوان کرد: باتوجه به اینکه در چهارمحال و بختیاری در تمامی محورها دوربین مجهز به پلاک‌خوان نداریم، این جریمه‌ها به‌صورت دستی اعمال شده است.

انتهای پیام
captcha