توانمندسازی کودکان خانواده‌های مددجو در سمنان
کد خبر: 3983332
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا می‌شود؛

توانمندسازی کودکان خانواده‌های مددجو در سمنان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: در راستای بسط و گسترش فرهنگ ایران اسلامی و نهادینه‌سازی ارزش اخلاقی و انسانی و پرورش استعداد و نخبه‌پروری توانمندسازی نسل کودک نوجوان خانواده مددجویان کمیته امداد استان تفاهم‌نامه‌ای فی ما بین کمیته امداد استان و کانون پرورشی فکری کودکان منعقد گردید.

توانمندسازی کودکان خانواده‌های مددجو در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محسن مسعودیان‌راد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، امروز 20 تیر در جمع خبرنگاران گفت: در راستای بسط و گسترش فرهنگ ایران اسلامی و نهادینه‌سازی ارزش اخلاقی و انسانی، پرورش استعداد و نخبه‌پروری توانمندسازی نسل کودک نوجوان خانواده مددجویان کمیته امداد استان تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین این نهاد و کانون پرورشی فکری کودکان منعقد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به اهداف این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: ایجاد بستر مناسب جهت بروز خلاقیت و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان و مددجویان، پرورش استعدادهای بالقوه و دانش‌آموزان در جامعه هدف، توانمندی و تربیت تعالی آینده‌سازان جامعه اسلامی توجه به اندیشه و تفکر و نیازهای عاطفی کودکان و ارتقای سلامت از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

به گفته وی؛ توجه به اندیشه و نیازهای عاطفی کودکان و نوجوانان ،کمک به ارتقای سلامت جسمی روانی و تقویت درک مناسب کودکان از قابلیت و ارزش‌های فردی توسعه و ارتقا کمی و کیفی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنر در حوزه کودک و نوجوانان در این تفاهم دنبال می‌شود.

مسعودیان‌راد، ترغیب و ایجاد زمینه لازم جهت بهره‌مندی حداکثری کودکان و نوجوانان تحت حمایت برای برنامه‌های آموزشی کانون در کلاس‌ها، در اختیار قرار دادن امکانات فضای کانون فرهنگی و تربیتی دامغان و شاهرود جهت فعالیت‌های کانون، همکاری تعامل جهت تاسیس مرکز نیکوکاری تخصصی کانون از تعهدات کمیته امداد در این تفاهم‌نامه برشمرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یادآور شد: اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی کارگاه تخصصی، فراخوان مسابقات، همکاری در کشف پرورش استعداد نوجوانان،ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی، طرحهای ویژه کانون بهره‌مند از کتابخانه‌های سیار کتابخانه‌های پستی مناطق روستایی در برگزاری کارگاه تخصصی متناسب با شرایط و نیازهای مدرن و معرفی مربی های مستعد کارآزموده از جمله تعهدات کانون پرورشی فکری کودکان است‌.

وی با اشاره به اینکه استان معین استان سیستان و بلوچستان شده گفت: این نهاد حمایتی قرار است که در ابعاد مختلف حمایتی اقتصادی و فرهنگی حامی کودکان باشد.

نبی‌الله خدابخشی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان استان افزود: نگاه کمیته امداد استان سمنان در مقوله توانمندی ایتام ریشه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه نگاه کمیته امداد به‌دلیل نگاه به قرآن ریشه‌ای و بادوام است، یادآور شد: بخش عمده ما مشکلات اقتصادی است اما در بخش فرهنگی مفاهیم زیادی وجود دارد

انتهای پیام
captcha