بلاتکلیفی مربیان قرآنی برای شرکت در آزمون استخدامی
کد خبر: 3984843
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

بلاتکلیفی مربیان قرآنی برای شرکت در آزمون استخدامی

کمتر از پنج روز دیگر به آزمون استخدامی آموزش و پرورش باقی مانده است وجود مصوبه و بخشنامه‌های گوناگون باعث شده است که این مربیان قرآنی نتوانند در آزمون شرکت کنند و همچنان بلاتکلیف باقی بمانند.

بلاتکلیفی مربیان قرآنی برای شرکت در آزمون استخدامیچندی است که در گلستان و همچنین در سایر استان‌ها مربیان قرآنی برای ورود به آزمون استخدامی دچار مشکل شده‌اند. معلمان قرآنی که سال‌ها دلسوزانه در عرصه علم و تربیت در مدارس فعالیت می‌کردند، اکنون باید منتظر مصوبه‌ و ابلاغیه‌ای باشند که در سال‌های خدمت خود از سوی آموزش و پرورش مرسوم نبوده و این افراد با تمام اخلاص و عشق به کار خود که آن هم ترویج فرهنگ قرآنی بوده در این عرصه فعالیت کرده‌اند.

بیشتر این مربیان قرآنی و اعضای طرح امین می‌گویند که مدارک آنها کامل است و بارها با دست داشتن مدارک مستند به آموزش و پرورش مراجعه کردند اما جای سؤال دارد که این مربیان که اکنون باید به حق خود برسند و نتیجه زحمات چندین ساله خود را بگیرند مصوبه و ابلاغیه جدید از سوی وزارت خانه باعث شده که این افراد این طور بلاتکلیف باشند.

مهم این است که اگر دادن سند مالی و ابلاغیه در زمان فعالیت مربیان قرآنی در مدارس ممنوع بوده پس چرا بخش‌نامه از همین وزارت‌خانه آمده است نیروهای که در مدارس قرآن و دارالقرآن‌ها فعالیت داشتند باید سند مالی بیاورند آنچه معلوم است این بخشنامه نقض قانون در سال‌های قبل از 92 است؛ بنابراین حق این تعداد معلمان برای ورود به آزمون استخدامی ضایع شده است.

منصوره بشارت نیا، یکی از معلمان قرآن شهرستان مینودشت استان گلستان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از گلستان، گفت: فعالیتم از سال 1384 به‌عنوان مربی قرآن در مدارس و دارالقرآن شروع شد و هم اکنون دارای مؤسسه قرآنی مهد قرآن در مینودشت هستم.

وی نسبت به این شرایط اعتراض کرد و گفت: در بخش‌نامه صحبتی از فیش حقوقی نبوده است اما شرط شرکت در این آزمون داشتن فیش حقوقی و ابلاغیه رسمی است و این در حالی است که تفاهم نامه مالی به‌عنوان سند به آموزش وپرورش ارائه شد اما پذیرفته نشده است.

این مربی قرآنی بیان کرد: در اعلام برگزاری این آزمون کوتاهی شده زیرا ما فرصت چندانی برای ارائه مدارک نداشته‌ایم و از طرق مختلف نسبت به برگزاری آزمون مطلع شده‌ایم اما متاسفانه  در بی خبری به سر برده و از آینده وضعیتمان اطلاعی نداریم زیرا تاکنون سامانه‌ای برای نام نویسی  اعلام نشده است.

اعظم بیکی، یکی دیگر از معلمان قرآن از شهرستان مینودشت استان گلستان، نیز همانند سایر مربیان قرآنی از سال 1385 به‌عنوان معلم قرآن در آموزش و پرورش تدریس داشته است که درباره مشکل پیش آمده به خبرنگار ایکنا، گفت: مشکل ما نداشتن سند مالی و ابلاغیه رسمی از سوی آموزش و پرورش است و با جدیت پیگیر این موضوع شدیم اما در سال‌های قبل از ۹۱ ثبت سند مالی غیرقانونی محسوب می‌شد گرچه برای تدریس از آموزش و پرورش تأییدیه گرفتیم اما اداره کل آموزش و پرورش استان این تأییدیه را قبول نکرد و دلیلش هم نبود سند مالی عنوان شد.

بیکی بیان کرد: مدیر کل استان مازندان قول‌های دادند بنابر این که حتی افرادی که سند مالی هم ندارند بتوانند در این آزمون شرکت کنند، در گلستان هم اگر مسئولان رضایت دهند و شرط سند مالی را از بخشنامه حذف کنند در این صورت می‌توانیم در آزمون شرکت کرده و به حقمان برسیم.

فرزانه میر‌دیلمی، از شهرستان علی آباد کتول استان گلستان، در خصوص گلایه‌مندی خود از استخدام مربیان قرآنی به خبر‌نگار ایکنا گفت: در سال‌های ۸۷ و ۸۸ در مدرسه دولتی ابتدایی  «حر» علی آباد به‌صورت نیروی انجمن اولیا و مربیان مربی قرآن و در هفته 12 ساعت کامل  مشغول کار بودم اما سندی مبنی بر ابلاغ رسمی از سوی آموزش و پرورش وجود ندارد که به این دلیل برای ورود به آزمون دچار مشکل شدم.

وی ادامه داد: برای اثبات حضورم در مدرسه به‌عنوان مربی قرآن از سه نفر از همکاران آن دوره با ذکر نام و کد پرسنلی کتبا تائیدیه گرفتم و بارها به اداره کل مراجعه کردم و پاسخی نگرفته‌‌ام.

این مربی قرآنی بیان کرد: حق ما در حال ضایع شدن است لذا از مسئولان درخواست داریم که پیگیر رفع مشکل ما هم باشند تا بتوانیم به حقمان برسیم.

سید مصطفی حسینی واعظ، رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی گلستان، گفت: از ابتدا در جریان و رفع مشکلات آزمون استخدامی مربیان قرآنی، طرح امین و دانشیاران نهضت سوادآموزی بودم و در این رابطه پیگیری‌ها و نامه‌های بسیاری به قم  و اتحادیه کشوری  مکتوب شد اما آنچه مشخص است اشکال برسر قوانین اخذش شده از سوی وزارت خانه آموزش و پرورش مبنی به جذب مربیان قرآنی است.

وی بیان کرد: بسیاری از این مربیان قرآنی سال‌ها در دارالقرآن آموزش و پرورش تدریس داشتند و از توانمندی‌های بالا برخور دارند بنابراین وجود بخشنامه‌های جدیدی مبنی بر جذب این افراد در آموزش و پرورش باعث شده که آنها به حق خود و خدمت در آموزش و پرورش باز بمانند لذا باید برای این امر راه حلی ارائه شود که حق این افراد ضایع نشود.

انتهای پیام
captcha