کارگاه آموزشی «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3986792
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

کارگاه آموزشی «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» در اردبیل برگزار شد

دبیر قرارگاه فرهنگی ـ اجتماعی حضرت زهرا(س) استان اردبیل، گفت: سومین دوره تربیت مربی کودک «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» ویژه فعالان قرآنی در مهدیه اردبیل برگزار شد.

کارگاه آموزشی هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی در اردبیل برگزار شدعلی حسن‌زاده، دبیر قرارگاه فرهنگی ـ اجتماعی حضرت زهرا(س) استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: سومین دوره تربیت مربی کودک «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» ویژه فعالان قرآنی، همزمان با دهه ولایت و امامت در مهدیه اردبیل برگزار شد.

حسن‌زاده، اظهار کرد: این دوره آموزشی به‌صورت مقدماتی و تکمیلی و از سری برنامه‌های طرح کوثر رسالت است که به‌صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

وی ادامه داد: نماز شیرین، تربیت بدون تنبیه و حفظ قرآن کریم با بازی از جمله سرفصل‌های این دوره آموزشی است که با حضور استاد مهدی فاضلی از اساتید برجسته قم اجرا شد.

دبیر قرارگاه فرهنگی ـ اجتماعی حضرت زهرا(س) استان اردبیل، افزود: استقبال از این دوره آموزشی همیشه بسیار خوب بوده و تاکنون بازتاب این دوره آموزشی زمینه حضور بیشتر مادران فعال ایرانی را فراهم کرده است.

حسن‌زاده، یادآور شد: حذف پرخاشگری کودک، حوزه‌های روانشناختی کودک و مادر، نحوه برخورد با کودک و قرار دادن کودک در مسیر قرآن و مباحث مکتبی از محتوا‌های دوره آموزشی «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» بود.

وی بیان کرد: کارگاه‌های حفظ قرآن با بازی، دعوت به نماز، مادرانی که فرزند کمتر از ۱۰ سال دارند، تربیت بدون تنبیه و کارگاه تخصصی رایگان ویژه مادران و مربیان از دیگر بخش‌های دوره آموزشی این کارگاه قرآنی بود.

دبیر قرارگاه فرهنگی ـ اجتماعی حضرت زهرا(س) استان اردبیل، گفت: در این کارگاه‌ها شیوه‌های نوین تربیت فرزند با رعایت اصل الگو سازی واحد و محوریت بهبود ارتباط و اثر بخشی خود کنترلی و مدیریت رفتار والدین و کودک آموزش داده شده و هدف از برگزاری این کارگاه ها، کاهش رفتار نامطلوب و افزایش رفتار پسندیده و ارتقاء دانش صحیح تربیت مثبت فرزندان عنوان شده است.

گفتنی است، به دلیل شیوع بیماری کرونا این دوره به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد تا افراد بیشتر از این آموزش بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha