تفاوت قاریان مسابقه‌ای و مجلسی در کسب رتبه
کد خبر: 3987906
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

تفاوت قاریان مسابقه‌ای و مجلسی در کسب رتبه

نفر اول رشته تحقیق سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور گفت: کسب رتبه برای قاریانی که قرائت را به صورت مجلسی دنبال می‌کنند در شرایط مسابقات حضوری راحت‌تر است تا برای قاریانی که قرائت را به صورت مسابقه‌ای دنبال می‌کنند.

مهدی حویزه نژاد

مهدی حویزه‌نژاد، نفر اول رشته تحقیق سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اظهار کرد: مسابقات قرآن دانش‌آموزی امسال برای دومین‌بار به صورت مجازی برگزار شد. سال گذشته با توجه به این‌که امکانات زیادی را برای شرکت در مسابقه به صورت مجازی در اختیار نداشتم رتبه سوم را به دست آوردم اما امسال برای شرکت در مرحله کشوری همه وسایل لازم از جمله اینترنت پر سرعت و رایانه در اختیارم بود و در اداره آموزش و پرورش با شرایط خوبی مسابقه دادم.

وی گفت: قبل از مسابقه در مرحله نهایی به نیت امام حسین و ام البنین نماز خواندم و قرعه شماره ۳ را به نیت سومین امام یعنی حضرت سیدالشهدا(ع) انتخاب کردم؛ قرعه بسیار راحتی برایم آمد. 

حویزه‌نژاد بیان کرد: مسابقات حضوری فضای استرس‌زایی دارد که در آن شرکت‌کننده داوران را می‌بیند و رفت و آمدها حس می‌شود اما مسابقات مجازی این شرایط را ندارد و از استرس خبری نیست.

این قاری قرآن کریم گفت: بعضی از قاریان فقط مسابقه‌ای کار می‌کنند و قاریانی هم هستند که استعداد دارند اما چون فقط مجلسی کار می‌کنند نتوانستند حتی به مرحله استانی راه پیدا کنند. اگر مسابقات به صورت حضوری بود آنها رتبه می‌آوردند. اما من دو سال است که هم مجلسی کار می‌کنم و هم مسابقه‌ای. در شرایط مسابقه مجازی قاری راحت‌تر می‌تواند قرعه خود را انتخاب کند. 

حویزه‌نژاد درباره رقبای خود در این مسابقات تصریح کرد: آقای یونس شاهمرادی و علی ساجدی‌مقدم قاریان برتری هستند. البته این را هم بگویم که بعضی از رقبای من که در بین پنج نفر اول هم نبودند قاریان بیت رهبری هستند. می‌خواهم بگویم که ما هم می‌توانیم در محضر مقام معظم رهبری قرائت کنیم و در این میان نباید تبعیض باشد. 

این قاری قرآن کریم بیان کرد: از علی حزبیان که امسال استاد کارگاه توانمندسازی ما در پیش از مسابقات بود، همچنین سیدجعفر ملبوب، سیدعلی حسینی، سید عزیز سیدنور و آقای حسینی‌زاده تشکر می‌کنم. 

گفتنی است؛ مهدی حویزه‌نژاد دانش‌آموز پایه دوازدهم از شهرستان کارون به منظور شرکت در کارگاه‌های مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان دعوت شده است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
کاظم سواری نسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ - ۱۴:۱۵
0
0
غرور از این مصاحبه میباره. وای به حال جامعه قرآنی ای که همچین شخصی جزو استعدادها و آینده این جامعه است!
captcha