عزاداری محرم در فضای باز برگزار شود
کد خبر: 3991165
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

عزاداری محرم در فضای باز برگزار شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تأکید کرد: مراسم عزاداری حسینی در فضای باز برگزار شود و متولیان مراسم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

عزاداری محرم در فضای باز برگزار شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، 25 مردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طبق تصمیم ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجتماع عظیم یوم‌العباس در زنجان برگزار نخواهد شد.

وی ضمن تشکر از هیئت امنای مساجد، تکایا، امامزادگان و اماکن مذهبی بابت رعایت مقررات بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، بنا بر توصیه‌ها و ابلاغیه‌های مقامات رسمی و ستاد ملی مبارزه با کرونا و وضعیت حاد این بیماری که متاسفانه هر روز جان عده  بسیاری از هموطنان را می‌گیرد و عده بسیاری را نیز مبتلا و بیمار می‌کند، تصریح کرد: همه مراسم عزاداری باید در فضای باز و با رعایت اصول بهداشتی مثل استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی انجام شود.

این مسئول ابراز کرد: بدیهی است که اولویت اول همه در مرحله اول باید حفظ جان عزاداران و سپس برگزاری مراسم با رعایت مقررات بهداشتی باشد و این دو امر در صورت دقت و مراقبت تضادی با هم ندارند و الحمدلله با مجوزهایی که ستاد کرونا داده است، می‌توان عزاداری‌ها را با رعایت شرایط بهداشتی به‌گونه‌ای برگزار کرد که کمترین خطر را برای سلامتی خودمان داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان کرد: امسال نیز بحث عزاداری تنها در برگزاری مجالس حسینی خلاصه نشده است و توزیع بسته‌های معیشتی یا پخت و پز بهداشتی و توزیع بیرون بر نذورات جلوه خوبی از کمک و مساعدت به عموم مردم در قالب این عزاداری‌ها را نمایان ساخته است.

وی تأکید کرد: برگزارکنندگان آیین‌های عزاداری باید همه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و مجالس در فضای باز با دو متر فاصله و رعایت محدودیت زمانی برگزار شود تا به سلامت مردم ضربه‌ای وارد نکند و دستاویز بهانه جویان قرار نگیرد.

انتهای پیام
captcha