اجرای طرح «نذرواره اطعام حسینی» در گرگان
کد خبر: 3991604
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خبر داد:

اجرای طرح «نذرواره اطعام حسینی» در گرگان

 ۲ دیگ غذای نذری در طرح «نذرواره اطعام حسینی» برای توزیع بین ۱۲۰۰۰ نفر از نیازمندان گرگانی در روز تاسوعای حسینی طبخ و توزیع شد.

به گزارش  ایکنا از گلستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد استان گفت: با همت هیئت های مذهبی و ستاد مردمی محرم شهرستان گرگان و هم افزایی این نهاد، امروز همزمان با ظهر تاسوعای حسینی٬ ۷۲ دیگ غذا به نیت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در جوار گلزار شهدا در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) گرگان، پخت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در حاشیه برپایی مراسم نذرواره اطعام حسینی که در گلزار شهدای گرگان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به جهت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد مردمی محرم شهرستان گرگان با محوریت هیئت های مذهبی محلات گرگان و در امتداد نذرواره غدیر خم با همکاری ادارات، نهادها، حسینیه‌ها و تکایا و مردم خیر و نوعدوست، نسبت به طبخ ۷۲ دیگ غذا با نام (نذرواره حسینی) در روز تاسوعا اقدام کردند.

وی بیان کرد: طرح اطعام و احسان حسینی با هدف کمک و ارتقای وضعیت معیشت خانوارهای نیازمند در ماه محرم آغاز و تا ماه صفر ادامه دارد.

بابایی افزود: بیش از ۱۴۴۰ کیلو برنج در قالب ۷۲ دیگ به نام قمر بنی هاشم(ع)، جمعاً به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیون تومان و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت‌های کرونایی پخت و در ظهر تاسوعا بین نیازمندان مناطق حاشیه شهر گرگان توزیع شد.

وی ضمن اشاره به طرح اطعام و احسان حسینی تصریح کرد: عملیات توزیع این غذاها با کمک کمیته امداد، رابطان هیئت‌های مذهبی، ستاد مردمی محرم و مراکز نیکوکاری در محلات مختلف شهر گرگان انجام شد و امیدواریم ۱۲۰۰۰ نیازمند گرگانی از نعمت سفره حسینی در این روز بهره‌مند شوند.

بابایی تصریح کرد: طرح اطعام حسینی در قالب تهیه، طبخ و توزیع غذای گرم و طرح احسان حسینی در قالب تهیه، بسته‌بندی و توزیع سبدهای معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در پایان از همه مردم و خیران نیکوکار هم استانی درخواست کرد در صورت تمایل می توانند کمک‌ها و نذورات خود را به دفاتر کمیته امداد یا مراکز نیکوکاری در سطح استان تحویل دهند و یا از طریق پرداخت به شماره حساب ۰۱۱۱۸۰۴۶۸۹۰۰۸ بانک ملی یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۰۲۲۶ و کد آسان پرداخت #۰۱۷*۸۸۷۷* یا تماس با شماره تلفن ۰۹۱۱۱۷۵۱۹۶۶ نسبت به اهدای کمک‌های خود به نیازمندان اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha