برگزاری آزمون شفاهی اعطای مدرک تخصصی به حافظان چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3993278
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

برگزاری آزمون شفاهی اعطای مدرک تخصصی به حافظان چهارمحال‌وبختیاری

مرحله شفاهی شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان از ساعت ۸:۳۰ امروز، پنجم شهریورماه و با حضور ۴۹ حافظ راه‌یافته به این مرحله در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری آغاز شده است و تا عصر امروز ادامه دارد.

برگزاری آزمون شفاهی اعطای مدرک تخصصی به حافظان چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مرحله شفاهی شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان از ساعت ۸:۳۰ امروز، پنجم شهریورماه و با حضور ۴۹ حافظ راه‌یافته به این مرحله در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری آغاز شده است و تا عصر امروز ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در حاشیه برگزاری این آزمون به خبرنگار ایکنا، گفت: مرحله شفاهی این آزمون امروز با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور ۴۹ حافظ متشکل از ۴۱ بانو و هشت آقا در حال برگزاری است.

کارگر با اشاره به استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت داوران استانی در داوری این آزمون، بیان کرد: خوشبختانه در مبحث داوری توانستیم از چهار داور حفظ با سابقه از استان بهره‌مند شویم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌‌کل تبلیغات اسلامی استان در خصوص فرآیند برگزاری آزمون، توضیح داد: صوت اجرای آزمون شفاهی حافظان ضبط می‌شود و پس از داوری در مبحث حُسن حفظ در استان، فایل‌ها به‌همراه فرم داوری برای تکمیل ارزیابی در مبحث تجوید و صوت و لحن به تهران ارسال می‌شوند.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۱۷ حافظ از استان در این آزمون شرکت کرده‌ بودند که از این تعداد، ۲۱ نفر آقا و ۹۶ نفر خانم بودند و پس از طی آزمون کتبی، ۴۹ حافظ به مرحله شفاهی راه یافتند.

کارگر بیان کرد: مرحله نخست آزمون شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن اردیبهشت‌ماه امسال به‌صورت کتبی و در سه مقطع برگزار شد که در حفظ ۳۰ جزء ۳۷ نفر، حفظ ۲۰ جزء ۲۵ نفر و در حفظ ۱۰ جزء ۵۵ نفر در آزمون شرکت داشتند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌‌کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه سال گذشته نیز ۴۸ حافظ استان به مرحله دوم ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی راه یافته بودند، افزود: از این تعداد، هشت حافظ قرآن استان موفق به اخذ مدرک تخصصی در سطوح مختلف شدند.

انتهای پیام
captcha